Skrevet av Emne: 5,9 liter - ikke hverdagskost gitt!  (Lest 2267 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget madcap1973

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 120
5,9 liter - ikke hverdagskost gitt!
« på: To., 6,Januar,2011,10,55 »
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26163630

den motoren kunne jeg godt tenkt meg gitt... men til den prisen så kjører jeg nok heller WJ  :P
x: '99 Grand Cherokee WJ 4.0
x: '02 Cherokee KJ 2,5CRD
x: '97 Cherokee XJ 2,5td

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Re: 5,9 liter - ikke hverdagskost gitt!
« Svar #1 på: To., 6,Januar,2011,11,43 »
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26163630

den motoren kunne jeg godt tenkt meg gitt... men til den prisen så kjører jeg nok heller WJ  :P

Enig, lenge mellom slike biler!

Noe overpriset, og gått ganske langt (ikke for langt) men 340 hk var vel litt mange!

Jeg har en gammel wrangler og en honda crv, og kunne vel tenkt meg en slik eller en wj istedenfor hondaen. Men det er ikke sikkert konen godkjenner det!

Utlogget madcap1973

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 120
Re: 5,9 liter - ikke hverdagskost gitt!
« Svar #2 på: To., 6,Januar,2011,12,06 »
Jeg har en gammel wrangler og en honda crv, og kunne vel tenkt meg en slik eller en wj istedenfor hondaen. Men det er ikke sikkert konen godkjenner det!

Hvis du tar med kona en tur i en WJ så blir hun overbevist vet du! Det er komfort! Min kone er ihvertfall fornøyd, sjøl om hu er skeptisk til automatgir, uten at det har noe med jeepen spesielt å gjøre... Eneste jeg har å utsette på WJ'n som familiebil er dersom langbeinte voksne skal sitte på langt i baksetene, det blir litt lavt fra sitteputa ned til dørken og slitsomt i lengden. Men da snakker vi turer på 3-4 timer før det er noe problem, og personer over 180 cm.

Generelt en kongebil. Har hatt både XJ og KJ, og de er jo latterlig traktor i forhold - særlig med diesel, selv om de hadde sin jeep-sjarm de også.
x: '99 Grand Cherokee WJ 4.0
x: '02 Cherokee KJ 2,5CRD
x: '97 Cherokee XJ 2,5td

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Re: 5,9 liter - ikke hverdagskost gitt!
« Svar #3 på: To., 6,Januar,2011,12,34 »
Vi hadde en 2,5TD XJ som konebil etter anbefaling/ønske fra meg, og den begynte å brenne utenfor skolen til barna. Traktor er nok riktig betegnelse på denne modellen

Så anbefalte jeg søsteren til kona å kjøpe XJ 4.0, men den ble stjålet.

Har sett på en strøken WJ 2001 modell med 4.7 til ca. 180 000 før pruting, den var fet! Men jeg presterte å bli påkjørt under prøvekjøring, så den er til oppretting!

Så jeg og varianter av cherokeer ligger ikke så godt an!

Wrangleren går bra!


Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Re: 5,9 liter - ikke hverdagskost gitt!
« Svar #4 på: To., 6,Januar,2011,14,22 »
Hvordan i all verden kunne den Cherokeen dere hadde med 2.5 TD begynne å brenne? :o Diesel brenner jo ikke helt uten videre mener jeg!...
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Re: 5,9 liter - ikke hverdagskost gitt!
« Svar #5 på: To., 6,Januar,2011,14,23 »
Synes forresten XJn med 2.5 TD er god å kjøre jeg. Ikke noe spesiellt dårlig komfort å snakke om, hvis vi ser bort ifra baksetene selvfølgelig.
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget ZJZJZJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
Re: 5,9 liter - ikke hverdagskost gitt!
« Svar #6 på: To., 6,Januar,2011,14,33 »
Diesel tar fyr av seg selv og brenner blir det varmt nok  :o
En liten lekasje ned på eksos manifold el.lignende så er det full fyr.
Bensin derimot må ha gnist eller flamme for å brenne.

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Re: 5,9 liter - ikke hverdagskost gitt!
« Svar #7 på: To., 6,Januar,2011,14,35 »
Hvordan i all verden kunne den Cherokeen dere hadde med 2.5 TD begynne å brenne? :o Diesel brenner jo ikke helt uten videre mener jeg!...

Det var nesten det jeg sa til kona når hun ringte fra utenfor skolen mens det brant! :o

Jeg sa vel "det går ikke an, det er jo en diesel bil" e.l.

Det viste seg at dette var en elektrisk brann/ulming som importøren aldri hadde settt maken til og tok masse bilder, og fikk dokumentert skikkelig.
De fikk også skrevet ordentlig faktura til oss, da skaden skjedde en dag etter at garantien hadde gått ut! egentlig bare 8,5 timer etter.


« Siste redigering: To., 6,Januar,2011,14,50 av Kjart »

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Re: 5,9 liter - ikke hverdagskost gitt!
« Svar #8 på: To., 6,Januar,2011,14,45 »
Synes forresten XJn med 2.5 TD er god å kjøre jeg. Ikke noe spesiellt dårlig komfort å snakke om, hvis vi ser bort ifra baksetene selvfølgelig.

litt off topic beklager til tråd starter

Jeg er enig, men konen syntes clutchen var for hard, og alt var litt tungt. Argumentene mine med at diesel var billigere enn bensin samt tryggere fordi det ikke brenner forsvant! (dette var årskiftet 2000-2001 da plutselig dieselen var dyrere enn bensin)

Da kjøpte vi vår første CRV. ??? og wrangleren min.
« Siste redigering: To., 6,Januar,2011,14,50 av Kjart »