Da er bilen din tatt inn ganske kort tid etter regelendringer. Antageligvis er jobben gjort for sikkerhets skyld slik at heft skulle unngås til godkjenning. Endringene i bestemmelsene er ikke veldig gamle. På det forferdelige 90-tallet ble jo til og med orange blinkers-lamper svartmalt selv om lampesokler var fjernet osv. Om det skyldtes frykt for ettermontasje av lamper eller manglende E-merking aner jeg ikke (Chev. Blazer/Tahoe).
Har jeg forstått det rett er det nå bare hovedlys frem som behøver E-merkingen.
Jeg har fundert på dette med US-funksjon for parklys i lang tid selv, men ikke gjort noe med det. Rett og slett fordi jeg ønsker et ganske distinkt retningslys vil jeg i utgangspunktet ha det slik at lampen på skjermen, sidemarkeringslys og retningslys frem var i takt og det er litt klønete å realisere. Jeg mener Jeep sitt originale ledningsnett fungerer slik at sidemarkering og retningslys frem er i utakt/om hverandre, noe som er en enkel måte å løse dette på.
Nå er jo ikke koblingen noe stort problem siden soklene er klare for 2-tråds lamper (27/7)W i retning/park fremover, da er det strengt tatt ikke behov for noe relé heller. Kretsene for retnings- og parklys er jo allerede adskilt og det blir uansett stor nok forskjell i intensitet på retningssignal og park/markering til at man både i dagslys og nattestid ikke har noe problem med å se hva som foregår.