Skrevet av Emne: K&N luftfilter  (Lest 2040 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
K&N luftfilter
« på: Fr.,21,August,2009,10,44 »
Fikk omsider montert K&N luftfilteret i går. Jeg kjørte en liten tur igår kveld og merket egentlig ikke noe forskjell og var litt skuffet!
I dag morges kjørte jeg til jobben toppløs(bilen, ikke jeg) og ga på litt ved påkjøringen til E18 og synes jeg merket både bedret akselerasjon og respons, men særlig lyden var som musikk i mine ører!

Kan dette stemme, eller har jeg bare hatt en god natt! og glemt hvordan bilen var før en lang ferie.

Er det noen andre som har merket noe forskjell og da særlig i lyden ved montering av K&N

mvh
Kjartan

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: K&N luftfilter
« Svar #1 på: Fr.,21,August,2009,12,25 »
Når det gjelder effektøkning stiller vel et luftfilterbytte i klasse med klistremerker. ::)
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Re: K&N luftfilter
« Svar #2 på: Fr.,21,August,2009,17,27 »
Når det gjelder effektøkning stiller vel et luftfilterbytte i klasse med klistremerker. ::)

dyrt klistremerke isåfall, men med fet lyd og utseende!

Utlogget pea

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
Re: K&N luftfilter
« Svar #3 på: Fr.,21,August,2009,18,57 »
ikke helt enig med klistremerke-sammenligningen........nok luft inn/ut kombinert med riktig mengde drivstoff kan gjøre underverker i en forbrenningsmotor. Kald morgenluft gjør også sitt.
Har noe erfaring fra bl.a motorsykler kjørt i Dynobenk etter kun luftfilter/eksos modifiseringer, absolutt nevneverdig forskjell på resultatet.  ;)
'95 YJ 4.0 Sahara

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: K&N luftfilter
« Svar #4 på: Fr.,21,August,2009,23,08 »
ikke helt enig med klistremerke-sammenligningen........nok luft inn/ut ........
Ja, men her er det bare snakk om evt mer luft inn. Har ikke hørt at luftfilter gir mer luft ut. ....men så er ikke jeg utdannet på motorteknikk, så det er godt mulig jeg tar feil. Lykke til med trimmingen. ::) ::)
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Re: K&N luftfilter
« Svar #5 på: Lø.,22,August,2009,12,07 »
ikke helt enig med klistremerke-sammenligningen........nok luft inn/ut ........
Ja, men her er det bare snakk om evt mer luft inn. Har ikke hørt at luftfilter gir mer luft ut. ....men så er ikke jeg utdannet på motorteknikk, så det er godt mulig jeg tar feil. Lykke til med trimmingen. ::) ::)

Var kanskje litt uklar, med hensyn til luftfilter bytte, det jeg mente er at jeg har skiftet ut hele det originale luftfilteret med all hardware med en "cold air intake" FIPKsett fra K&N. http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=57-1521

Og etter litt lesing på siden til K&N så garanterer de nesten 13 ekstra hester, det er vel kanskje denne økningen, litt morgenluft, og å komme tilbake til drømmebilen etter en lang ferie (med daue greske leiebiler, med AC og 1.1 liters motorer) som har forårsaket min glede!
« Siste redigering: Lø.,22,August,2009,12,13 av Kjart »