For de som jeg ikke kjenner så får jeg vel komme med en presentasjon.
Jeg er en halvgammel guttunge som bor på Jessheim og som har hatt interesse for offroad helt siden sandkassealderen.
Kjøpte min første Willys stasjonsvogn som prosjekt i en alder av 15 år og siden har jeg vært hekta.
Stasjonsvogna ble bygget delvis opp og forhåndsgodkjent som cab og med v8.
Varebilen kjøpte jeg som originalbil i 1988 og bygget den om med chevy 350 v8 og 350 automat. Aksla la jeg under fjærene og kjørte på 33 x 12,5 BF mud.
Etter n oen hektiske år med tung høyrefot bar bilen preg av nettopp dette og ble plukket ned for restaurering igjen. Planen var originalstand igjen så chassis ble tilbakestilt til dette med super hurricane motoren.
Da ramma sto klar og jeg skulle igang med karosseriet så ombestemte jeg meg igjen og en søknad om v8 og scout aksler ble sendt inn. Øvrigheta var medgjørlige og jeg fikk forhåndsgodkjenning på dette, men jeg ombestemte meg nok engang.
Ny søknad om innsmaling og boksing av ramma, og ubytte av bladfjærene til bærearmer og fjærer fra G-wagen ble sendt de samme myndighetspersoner. Denne gangen møtte jeg ikke så mye godvilje og fikk avslag.
Jeg er ikke typen som gir meg med en gang så en klage på vedtaket ble forfattet og sendt inn. Etter litt tid kom svaret fra vegdirektoratet at min klage var tatt til følge og biltilsynets vedtak kunne omgjøres.
Satte da igang med å rense rammeskinnene for alle braketter, fester og tverrbjelker, og så ble bokseplater sveiset på i rammas fulle lengde.
Samtidig hadde jeg pådratt meg en kriger og en cj7 som opptok litt tid så prosjektet sovna av. Kjøp av leilighet, oppussing av bruksbilen ( landcruiser HJ60), garasjebygging og sykdom gjorde at prosjektet sov tornerosesøvn i ca 10 år før jeg sist vinter fikk ånden over meg igjen.
To be continued..................