Skrevet av Emne: 1993 Grand Cherokee - diverse spm :)  (Lest 1020 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget TrK

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
1993 Grand Cherokee - diverse spm :)
« på: On.,18,November,2009,12,30 »
Heisan,

Jeg er helt ny når det gjelder jeeps, og har et par spørsmål om noen vil ta seg bryet med å svare.

Jeg kjøpte nylig en tilnærmet strøken, kritthvit Grand Cherokee, 4 liters rekkesekser med 193 hester og bakhjulsdrift. (Tidligere eier hadde tatt den med fra Texas.) Nyyydelig å kjøre.

Dog, hvordan finner man ut om det er en Laredo? Det står ikke hverken på bilen eller i vognkortet... Den har det meste av ekstrautstyr men med stoffseter - som også er tilnærmet strøkne.

Ei heller har den nakkestøtter bak og kun svakt forhøyede forseterygger. Er dette tillat å kjøre omkring med?

På førerdøren står oppgitt dekkdimensjon til å skulle være 215 - på bilen er montert som det står i vognkortet 225.

Forsikringsselskapet slet med å finne den i sitt system, da den har 193 hk... - fordi den er importert som flyttegods, mon tro? De hadde flere andre alternativer - er det ikke samme rekkesekseren?

Piggdekkene står på; skal det være slike små hjulkapser i midten på vinterhjulene? De har jeg i så fall ikke, men kan vel greit skaffes?


Som sagt - flott bil og nyyydelig å kjøre. Må ta like godt vare på den som tidligere eiere :-)


Terje R. Korsvik