Men hva skal et slikt bibliotek inneholde?
De fleste ønsker større hjul og høyere bil? Etter innskjerping av dokumentasjon i 2007 er det vel i praksis kun TÜV eller annet akreditert som holder for de to forandringene. Og TÛV vil de jo ha som orginal og helst merket med bilnr det gjelder og stemplet fra leverandør. Da er det vel liten vits i å ha slike papirer i et bibliotek?
Noe annet kan være dokumentasjonen som Amcar gir fra seg, som kan hjelpe til å få godkjent annen motor eller andre akslinger. Dette er papirer man kan få fra Amcar, og da blir de spesifisert til din bil og skiltnr. Vil tro at de er hakket mer "virkningsfulle", da..
Det er vel liten forskjell fra felg til felg vil jeg tro, men poenget er at TÜV har testet med en spesiell felg og går god for økning av dekkstr med denne felgen. De går ikke god for samme endringen med annen felg ene og alene for at de ikke har fått betalt for det. For BT så handler dette kun om en ting, noen andre enn de skal ta ansvar for endringer...
I arbeidet med min bil har jeg opplevd at BT har tatt ansvar for en del ting og sett at dette er fornuftig selv om jeg ikke har gode papirer på endringen. Sånn burde det være alltid, de er jo tross alt utdannet nettop for å kunne vurdere slikt.. Bygge om til spiraler hadde jeg ikke turt å foreslå selv, om ikke mannen på BT hadde foreslått det. Men han gjorde det pga at han ser at en slik endring uansett ikke kan være negativ for bilen..