Skrevet av Emne: WJ vil ikke rygge  (Lest 986 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
WJ vil ikke rygge
« på: On.,27,November,2013,13,41 »
Noen som har opplevd at plutselig nekter bilen å rygge?

Etter et verkstedbesøk, fant jeg at ryggelyset fungerte ikke før men tok og dyttet spakelen litt forsikrig bakover (automt).
Leverte bilen tilbake til verkstedet og har nå fått beskjed om at bilen rygger ikke i det hele tatt nå:(    (???)

Kan dette være en sensor et eller annet sted? Verkstedet lurte på om det hadde fallt av noe inne i selve girkassen, en kobling, og har planer om å demontere den.

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: WJ vil ikke rygge
« Svar #1 på: Fr.,29,November,2013,10,31 »
Verkstedet fant ut av problemet. (på min RE44 kasse).

På grunn av slitasje på akslingen (vet ikke helt hvilken de mente) hadde festet til koblingsarmen inne i kassen, falt av.
De har klart å kompensere for slitasjen med å fore opp med skiver, men, girkassen måtte av for å ordne dette.

Jeg lurer på om det er lurt å bytte ut disse kassene med fabrikkoverhalte, etter et vis antall kilometer, for å slippe slike kostbare reparasjoner, som kommer sikkert, før eller siden.





Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: WJ vil ikke rygge
« Svar #2 på: Fr.,29,November,2013,15,24 »
Det kan vel være lurt, iallefall om man ikke har hatt bilen selv hele tiden  og kjenner servicehistorikk og bruksmåte.
Er vel ikke så uvanlig at automatkasser begynner å merke tidens tann ved ca 250.000 km dersom de ikke er svært nøye vedlikeholdt og pent behandlet (hyppige oljeskift bl.a.).
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.