Skrevet av Emne: En krets, to krets?  (Lest 1401 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
En krets, to krets?
« på: On.,20,Juni,2007,18,15 »
Hadde en ubehagelig opplevelse inn i en rundkjøring i dag da bremsepedalen min plutselig gikk rett i gulvet. Ene bremserøret forran sprakk. Det som går fra fordeler og over på høyre side forran. Trodde virkelig ikke at jeg skulle miste all bremsekraft, men det gjorde jeg. Kan det være at fordeler ikke virker som den skal eller er det virkelig bare en bremsekrets?
-97 TJ

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: En krets, to krets?
« Svar #1 på: On.,20,Juni,2007,22,41 »
Når du får en slik lekkasje må du vanligvis pumpe for å øke trykket i den kretsen som fremdeles er intakt. Siden du har mistet en krets har også bremsekraften gått ned.

Ellers; gikk alt bra uten skade på noen/noe?
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Sv: En krets, to krets?
« Svar #2 på: On.,20,Juni,2007,22,59 »
Ja gikk heldigvis bra....hadde nesten stoppet helt når røret sprakk....kjørte på motorveien 1 min tidligere, så rimelig skummelt.....kom meg gjennom siste rundkøringene med litt håndbrekk og fikk bilen til garasjen....så i morgen blir det biltema og kjøpe rørverktøy og rør....har egentlig ønskt meg det lenge så greit å få unnskyldningen til å kjøpe det.... :)
Var røret som går fra fordelern og over på høyre side forran. Greit å sjekke dette røret iblant. Det går over rammen på venstre side og fram til fanger før det går over på høyre side. På venstresiden der det går fram oppå rammen lå røret mitt i en del sand og dritt...tydligvis ligget der og tært hull...så sjekk dette før det går galt hos flere! Jeg har ikke mye rust ellers, men akkurat på dette punktet var det tydligvis kritisk!

Hvordan er det foresten med gjengetype på nipplene?
-97 TJ