Skrevet av Emne: Svak D35 men hvor svak?  (Lest 5445 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Svak D35 men hvor svak?
« Svar #15 på: Ti.,26,Juni,2007,13,45 »
Jeg har lest I JP Mag at Rubicon 44 har relativt svake deler,  selve hylsen o.l.     Hille & Hille kan sikkert av-/bekrefte det ?
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Svak D35 men hvor svak?
« Svar #16 på: On.,27,Juni,2007,00,34 »
Velg sjø frakt istedet for fly frakt, så blir det billigere.
Ang. rubicon osv. så er jeg usikker på om dette er rubicon aksler. Trodde dette var vanlig standard Dana44 som TJ har blitt levert med i alle år.
Det fine med akslen er at den er splitter ny, og at den er helt bolt on. ikke noe kapp eller sveis, og heller ikke noe korting av hylsene, som ofte må til når man skal ha inn en annen type aksel. Denne har da også samme sporvidde ville jeg tro som dana35, så du slipper alt det "køddet" der også, hvis BT henger seg opp idet da.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget 88 YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 97
Sv: Svak D35 men hvor svak?
« Svar #17 på: To.,28,Juni,2007,13,14 »
Jeg vurderer å kjøpe (en gang jeg får råd) kun dana44 akselhus til TJ ifra www.jeepsareus.com. Dette koster ca$500 tror jeg fra statene, og er original dana44 aksel til denne bilen. Og så kjøpe superior sitt super44 sett, som oppgraderer standard 31 splines aksel til dana44 opp til 33 splines aksel med arb sperrer som passer dette. først da får du en aksel du virkelig kan stole på  ;D og alt er bolt on på bilen.
Noe formening om hva total prisen blir på dette? aksel hus med frakt + innmat. Hvis ikke frakten er helt avskrekkende er 44 akselhuset billigere enn en brukt F8.8 med braketter som trengs. 44 er jo langt mindre arbeid også. I og med at denne ble levert orginalt på TJ burde det være en smal sak og få det godkjent :)


Her kan du se prisen på min 8.8 http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php?topic=403.0

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Svak D35 men hvor svak?
« Svar #18 på: Fr.,29,Juni,2007,15,33 »
Jeg har lest I JP Mag at Rubicon 44 har relativt svake deler,  selve hylsen o.l.     Hille & Hille kan sikkert av-/bekrefte det ?

I forhold til D35 blir det vel lite svake deler på 44, og det var jo ikke vansklig å se at dana 44, Sperrer, selv med små, harde hjul ikke akkurat var noe offer på evje ;)

Går jo ann å skjekke med hoggere i statene om de har noen rulla rubiconer med akslene i behold, men vet at det blir ribbet ganske fort der borte....
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D