www.jeepclubnorway.no
Rigs & garage => rigs & garage => Emne startet av: A-Ball på Lø., 4,April,2015,19,50
-
Ny bil ny garasje:)
Fikk byttet TJen i en '97 ZJ 4.0 Laredo med 242 transfer.
Bilen trenger endel TLC og den er tenkt å bli offroadbil uten skilter, men om ingen tar skiltene så kan det være de blir sittende på en stund;)
Første jobben idag var rengjøring av calippere foran som satt fast, demontering av stempler og litt pussing så var alt som det skulle være igjen.
-
syns jeg skimter en LR disco i bakgrunnen der jeg gitt :)
-
Jada, det er konebilen det ;D
-
Idag fikk jeg begynt på reparasjoner, dette krysset manglet nåler i to kopper!!
-
Sprukket manifold er vel ikke akkurat ukjent på 4 litern:)
Ny med flexirør er montert!
-
Oj, flotte headers... Hva koster det for slike, med flex? Dessverre finnes det ikke headers til min 4,0LO... :/
-
byttet på min zj nettop, mener jeg betalte rett over 1000kr hjem på døra for ny manifoild. Kjøpte helt likens som på bildet over. Men jeg måtte slipe litt på 2 kanter for å få det til å passe.
-
Fant på Ebay, 1200,- ferdig levert ink. mva!
Jeg måtte slipe litt på innsuget ved sylinder 1, for der ble det for trangt:)
Ellers så ble det jo bra, bortsett fra at det dukket opp ett par andre lyder, en fra eksospotta og en fra girkassa...
Når jeg setter bilen i revers så høres det ut som en servopumpe som suger luft, det varer i 3-10 sekunder før det gir seg, mens lyden er der så er den tregere å rygge med, uten lyd så er den helt fin:)
Er dette kjent for noen?
-
Dere som har byttet eller kuttet i støtfangeren på ZJ, hvor har dere flyttet kullfilteret hen?
Det er jo håpløst plassert nederst i hjørne venstre foran.....
-
Det er bare å få satt inn noe bedre stål:)
Tenker å få tak i noen firkantrør på 70x150, så tåler de litt småfjell og sånt
-
Jeg skiftet kanaler på min og nå i vinter, brukte 100x100x4mm firkantrør, la dem litt skrå på bilen og det ser nesten originalt ut og tåler mye :)
-
Jeg bestilte 75x150x5 rør, jeg vil ha stål litt ut fra bilen slik at ikke dørene treffer steiner og røtter så fort
-
Ja ser den, jeg har planer om å få bøyd til noen rør og sveise dem på siden av kanalen.
-
Da er en side nesten ferdig 8)
-
Jeg er fornøyd med utseendet på denne ;D Og funksjonen blir nok heeelt innafor.....
-
Ser bra ut det der :)
-
hvilke hjul har du på den der? Har du hevet bilen?
-
31" uten heving foreløpig:)
Bør vel løftes litt straks!!
-
Ble knallbra det der... Hvordan fikk du sveist stålet inn i det tynne karosseriet?
-
31" uten heving foreløpig:)
Bør vel løftes litt straks!!
Subber ikke dekkene i bilen da? eller?
-
Joa, men det er ikke skilter på den riktig enda, det subber i fangern foran ved litt sving og i bærearmer foran ved full sving:)
Har noen andre felger med ET0 som skal på snart, og etter PKK så blir det heving og kutting
-
Fangern er jo bare plast... 8) Måtte justere svingstopperne med 32" på min XJ da de tok i LCA. Litt mindre sving, men det kan jeg leve med... :)
-
Da nærmer kanalene seg ferdige, klaringen ser bra ut, men det er verre med transfern ::)
Er det noen som har noen tips om andre girkassefester som gjør at jeg kan løfte traversen litt?
Har noen forsøkt klokking av transfer på ZJ? Jeg ser dette er relativt vanlig på TJ.....
-
Da mangler det kun litt rustbeskyttelse under, så er kanalene "Rock ready"
-
Da er bilen testet i skogen!
Fungerte overraskende helt til yoken venstre foran brakk langt uti skogen......
Denne ble byttet på plassen da hele leddet kilte seg fast, bilen lot seg faktisk ikke flytte;)
-
Den kledde gjørma ;D