Nå er det jo ikke bare Ford som har produsert MUTT da
Om jeg husker riktig fantes en klausul etter 2. verdens krig om at fremtidige Jeep kontrakter skulle deles mellom Willys og Ford. (Frank?)
Selv om Ford ble tildelt en kontrakt (1951) på å utvikle en ny 1/4 ton 4x4 (For å erstatte Jeep modellene M38 og M38A1) ble modellen utviklet under veiledning av US Army's Ordnance Truck Automotive Command, og det var disse som stod som eier av modellen.
De første modellene (M151) hadde store problemer med hjulstillingen, og de var overstyrte og uforutsigbare i dumper og svinger.
Vognene ble produsert fra 1959 og helt til 1982. Willys Motor Company (senere Kaiser Jeep fra 1963) kom inn i produksjonen i 1962 med modellen M151A2. Senere fikk også AM General kontrakter men det er vet jeg ikke helt når var...
Tror ingen i klubben ler av deg om du kommer på treff med en av disse
Eierforholdet til Jeep blir etter mitt syn også det samme som for modellene M35A2 og M715 som også var eid av amerikanske myndigheter men produsert av Kaiser Jeep Corp.