Vel jeg har gjort dette, jeg monterte 3,3 diesel i en yj.
Det er så mange forhold en må tenke på ved en slik oppbygging.
Skal en gå for en diesel så må en som regel bytte girkasse å mellomkasse da det finnes meget lite utvalg som passe på noe som helst av wrangerl gir kasser.
De fleste diesel oppsettene for 4 wd har som regel utgående aksel forover på motsatt side igorhold til wranglern, dvs akslebytte må også gjøres. En 2,7 crd fra en grand blir noeannet den har rett opsett.
I forhold til arb timene en vil legge i dette så er det som regel bedre å la det være.
Min bil ble ikke godkjent pga vekten på motoren var så mye høyere enn den orginale yj 4,2 litern, det endte med at jeg bygget den tilbake til til 4.0 ho fra en donor wrangler istedet.
Så mitt råd, hvis en ikke er ekspert på dette å har alt av verktøy, å er villig til å faktisk ofre en wrangler som en mestsannsynelig ikke får godkjent er la det være.
Hvis en vil ha diesel 4wd å cab kjøp ett annet merke.