www.jeepclubnorway.no

Modeller => YJ => Emne startet av: Rune77 på Ti., 5,Januar,2010,13,38

Tittel: Diesel
Skrevet av: Rune77Ti., 5,Januar,2010,13,38
Noen som har vært borti ombygging til Diesel på Wrangleren?
Regner med det er en relativt stor jobb og har heller ikke funnet så mye info om det men hadde vært gøy å visst litt mer om det ;D

Tittel: Re: Diesel
Skrevet av: HolmisTi., 5,Januar,2010,14,20
Går et par CJ7 med Nissan 3,3TD motorer.... fremtunge som f..
Tittel: Re: Diesel
Skrevet av: Stein-KTi., 5,Januar,2010,20,33
Det ryktes om en 270CDI konvertering under oppseiling på en TJ. Det er da stjernegris dieselen ( som også leveres i WJ ) som skal opereres inn. Utover dette så kjenner jeg bare til noen 7`ere som Asle snakker om.
Tittel: Re: Diesel
Skrevet av: Rune77On., 6,Januar,2010,08,59
Det ryktes om en 270CDI konvertering under oppseiling på en TJ. Det er da stjernegris dieselen ( som også leveres i WJ ) som skal opereres inn. Utover dette så kjenner jeg bare til noen 7`ere som Asle snakker om.

Oi, det hørtes spennende ut. Er vel proppet med elektronikk dette, men kult at noen prøver.
Hva med godkjenning av slike bytter. Er det en kurant sak å få til?
Diesel motorene som finnes i andre Jeep, noen som vet om disse ville kommet oppi?
Tittel: Re: Diesel
Skrevet av: JeepOn., 6,Januar,2010,09,52
Det er en som har drevet i noen år med en TJ som skulle få motor fra en Cherokee (2,5 TD). Men jeg kjenner ikke til statusen nå.
Tittel: Re: Diesel
Skrevet av: j-junitFr., 8,Januar,2010,00,21
jeg har en cj7 med 3,3 td fra nissan ....fungerer meget bra!
Tittel: Re: Diesel
Skrevet av: Stein-KFr., 8,Januar,2010,00,23
Sitat
Hva med godkjenning av slike bytter. Er det en kurant sak å få til?

Det er ihvertfall enklere enn å få godkjent større hjul....
Tittel: Re: Diesel
Skrevet av: Jan-ErikFr., 8,Januar,2010,08,09
AEV TJ Diesel Concept: http://www.aev-conversions.com/vehicles/show_tj_diesel.php
Tittel: Re: Diesel
Skrevet av: kjetilLø.,13,Mars,2010,01,40
Vel jeg har gjort dette, jeg monterte 3,3 diesel i en yj.

Det er så mange forhold en må tenke på ved en slik oppbygging.

Skal en gå for en diesel så må en som regel bytte girkasse å mellomkasse da det finnes meget lite utvalg som passe på noe som  helst av wrangerl gir kasser.

De fleste diesel oppsettene  for 4 wd har som regel utgående aksel forover på motsatt side igorhold til wranglern, dvs akslebytte må også gjøres.  En 2,7 crd fra en grand blir noeannet den har rett opsett.
I forhold til arb timene en vil legge i dette så er det som regel bedre å la det være.

Min bil ble ikke godkjent pga vekten på motoren var så mye høyere enn den orginale yj 4,2 litern, det endte med at jeg bygget den tilbake til til 4.0 ho fra en donor wrangler istedet.


Så mitt råd, hvis en ikke er ekspert på dette å har alt av verktøy, å er villig til å faktisk ofre en wrangler som en mestsannsynelig ikke får godkjent er  la det være.

Hvis en vil ha diesel 4wd å cab kjøp ett annet merke.

Tittel: Re: Diesel
Skrevet av: TomasOn.,24,Mars,2010,23,32
Sitat
Hva med godkjenning av slike bytter. Er det en kurant sak å få til?

Det er ihvertfall enklere enn å få godkjent større hjul....

Om ikke da dieselen har større svinghjul, da sliter'u  ;D ;D