Skrevet av Emne: YJ 4.0 HO slurer i 3. giret  (Lest 2863 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget ironside

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
YJ 4.0 HO slurer i 3. giret
« på: On., 7,September,2011,19,20 »
Finner ikke ut av detta her.... 1. og 2. giret virker fint, men under akselerasjon i 3. giret slurer den. Det virker som det skjer ganske rytmisk, et par sekunder som den går normalt, og et par sekunder hvor turtallet øker. Trodde først den giret mellom 2. og 3. men dette er nok ikke tilfelle. Har prøvd å justere litt frem og tilbake på vaieren som går mellom innsugspjeldet og girkassa, uten andre resultater enn ko-ko girtidspunkter.

Det som er gjort siden den gikk ordentlig er ny motor, og ny olje på girkassa. Har fylt Dexron III, noe som skulle være OK ifølge den lokale Jeep-pusheren og de manualer jeg har tilgang på.

Noen tips? ???

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: YJ 4.0 HO slurer i 3. giret
« Svar #1 på: On., 7,September,2011,19,43 »
sikker du har nok olje da?  Jeg kjenner igjen dette problemet etter at jeg hadde hatt fra hverandre ALT,  trodde jeg hadde ødelagt noe men fylte på en halvliter till og vips.. såvar alt som det skulle.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget ironside

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
Re: YJ 4.0 HO slurer i 3. giret
« Svar #2 på: On., 7,September,2011,19,44 »
Skulle ønske det var så enkelt,  men oljenivået er OK..

Chryslercrap

  • Gjest
Re: YJ 4.0 HO slurer i 3. giret
« Svar #3 på: On., 7,September,2011,20,00 »
Har fylt Dexron III, noe som skulle være OK ifølge den lokale Jeep-pusheren og de manualer jeg har tilgang på.
Noen tips? ???

Sikker på at kassa skal ha dexron III, og ikke ATF+3 ??

Utlogget ironside

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
Re: YJ 4.0 HO slurer i 3. giret
« Svar #4 på: On., 7,September,2011,20,11 »
Jeg ringte Jeep-forhandleren mens jeg sto i butikken og spurte for å være sikker, men hadde lest noe om dette i manualen..
Når jeg søker på nett nå finner jeg dette:

The recommended (and preferred) fluid for 30RH/ 32RH transmissions is Mopar ATF Plus, Type 7176.Mopar Dexron II can be used but only if ATF Plusis not available.

så ja, her kan det være noe. Det kan være verdt forsøket.. ATF+3 eller ATF+4?

Chryslercrap

  • Gjest
Re: YJ 4.0 HO slurer i 3. giret
« Svar #5 på: On., 7,September,2011,20,24 »
Jeg ringte Jeep-forhandleren mens jeg sto i butikken og spurte for å være sikker, men hadde lest noe om dette i manualen..
Når jeg søker på nett nå finner jeg dette:

The recommended (and preferred) fluid for 30RH/ 32RH transmissions is Mopar ATF Plus, Type 7176.Mopar Dexron II can be used but only if ATF Plusis not available.

så ja, her kan det være noe. Det kan være verdt forsøket.. ATF+3 eller ATF+4?

ATF+4 har vel bedre specs enn ATF+3, den dekker kravet og vel så det.

F.eks denne http://www.quakerstate.com/#/products/transmission-fluids/atf-plus-4-full-synthetic

Utlogget ironside

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
Re: YJ 4.0 HO slurer i 3. giret
« Svar #6 på: On., 7,September,2011,20,32 »
Jeg får undersøke litt i morgen, hvor dette er å få kjøpt.
Humret litt av nicket ditt Chryslercrap, tanken har streifet meg et par ganger i mørke stunder av mitt eierskap av YJ'en  ;D

Chryslercrap

  • Gjest
Re: YJ 4.0 HO slurer i 3. giret
« Svar #7 på: On., 7,September,2011,20,40 »
Jeg får undersøke litt i morgen, hvor dette er å få kjøpt.
Humret litt av nicket ditt Chryslercrap, tanken har streifet meg et par ganger i mørke stunder av mitt eierskap av YJ'en  ;D

Hehe, sikkert flere som har grublet litt over nicket, etter å ha eid en del amerikansk GM i flere år så kjøpte jeg en Jeep, resten er vel historie  :) men har blitt litt hekta likevel  ;)

Quaker State får du kjøpt hos US Autoparts i Trondheim, nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, men du har sikkert ei amcar sjappe i nærheten.