Det skal jeg gjøre.
Skifta min også i romjulen, gikk greit. Men har jo gjort dette før også.
Jeg gikk for en full aluminiumsradiator denne gang. Kom på ca. kr 2300.- alt i alt. Jeg tror forresten årsaken til trykket var is i kjølesystemet. Oppdaget at kjølevesken som var på ikke var særlig tess av en eller annen grunn og det var is i ekspansjonstanken den dagen jeg hentet jeepen for å fike den. Fikk spylt skikkelig igjennom hele kjølesystemet ved å kople brannslangen på jobben til fatter innpå radiatorslangen og lot stå en stund. Var ganske genialt for når jeg tok av dysa på den så passa slangen perfekt inn i radiatorslangen og det var bare å sette på slangeklemmen og guffe på. også igjennom varmesystemet med en tynnere slange. Etter å ha montert radiatoren kjørte jeg en runde mer radiatorrens og skifta ut vannet på nytt med destilert van og frostveske. Tenker nå å skifte kjøleveske ved vår og høstpussen fremover.
Skifta selvsagt termostat og radiatorlokk samtidig, sjeket vannpumpa og byttet pakninger. Hadde en ny vannpumpe for hånden men ingen vits å skifte den.
Toppakningen var forresten hel.
Hadde ett lite problem med at ledningen til CPSen hadde kommet borti eksosmanifoilden, smelta seg fast og kortslutta 5V´en mot jord som førte til at alt av styring til hjernen ble slått ut. Må ha skjedd når jeg tok en motorvask med høytrykk. En strips og det problemet var løst.
Ble litt bla bla her men som enden på visa med eksplodert radiator ser det ut som alt nå er som det skal igjen:-) Så nå fyrer jeg løs p neste prosjekt med å oppgradere styresnekkea. Den jeg har lekker litt så da skifter jeg likesågodt ut hele dri...n med en Durangosnekke.