Den neste oppgaven er å skifte styresnekke. Frode tok seg en tur fram i garasja for å lempe av noen deler og startet likeså godt med å demontere gamle snekka for meg! Han tok den med på jobb for å presse av pitman armen. Kjekt med sånne kompiser!
Så begynte jobben med å montere inn nye styresnekka. Dette er visstnok en jobb for 2, men jeg klarte det på sett og vis alene. Sleit litt med å få ene rørnippelene til å entre skikkelig, men det viste seg at jeg bare var litt for feig…
Gamle radiatoren skulle også ut. Som bildet viser, er den moden for utskifting…
Ja. Den er så ille som den ser ut til.
Gamle stabilisatorstag med JKs quick disconnects skal også ut til fordel for Teraflex system.
Merk: Man trenger locktite på en del av skruforbindelsene på dette settet. I tillegg tror jeg nok man med fordel kan bytte ut bolter og muttere med tilsvarende i rustfri utførelse.
Først måtte selvfølgelig gamle stabstagsystem demonteres. Støtfanger må også fjernes for å komme til.
2 nylonforinger må settes inn i hver sin ende av røret fremst på ramma. Husk: Kun den ene foringen må settes in først, så må akslingen tres inn fra andre enden før man setter inn andre foringen.
Arnfinn i det han prøver å tre inn akslingen og rett før det går opp for oss at ene nylonforingen må monteres etterpå:
Stabstagsystem ferdig montert. Mangler bare litt justeringer:
Neste på programmet er innmontering av ny radiator.