Skrevet av Emne: Kondens i frontlykter på WJ 2001 mod.  (Lest 1069 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget HE

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 118
Kondens i frontlykter på WJ 2001 mod.
« på: Ma.,24,September,2012,21,49 »
Min WJ 2001 har fått kondensproblemer i venstre frontlykt. Aner ikke hva som forårsaker dette. Har tatt den ut et par ganger og tørket den ut men kondensen kommer igjen og jeg tenker å bytte begge frontlyktene.
Har noen erfaring med dette, og en link til et sted jeg får de rette lyktene? Vet at de koster flere tusen pr. stk. i Norge, men på nettet ser jeg at de er rundt 80-100 USD pr.par. Dette var så stor forskjell at jeg lurer på om det følger med motor for justering av lysstråle opp/ned på disse, eller om den må flyttes over fra de gamle lyktene. Klarer ikke å lese meg til dette. Er det noe med rett merking jeg må passe på ( E-merke i lykteglasset etc ).
Fint om noen som har gjort dette før med god erfaring kan gi noen tips, og linker  :D

Utlogget HE

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 118
Sv: Kondens i frontlykter på WJ 2001 mod.
« Svar #1 på: To.,27,September,2012,21,57 »
Bare meg som har disse problemene ????

Utlogget jensobents

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 158
Sv: Kondens i frontlykter på WJ 2001 mod.
« Svar #2 på: Fr.,28,September,2012,20,29 »
E merking fra US tror jeg du kan glemme, i alle fall på billiglyktene på Ebay. Disse har også symetrisk, ikke asymetrisk stråle. Kondensen kommer nok antagelig fra en dårlig tetningsring i en eller annen pære..

Utlogget HE

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 118
Sv: Kondens i frontlykter på WJ 2001 mod.
« Svar #3 på: Sø.,30,September,2012,21,05 »
Flott tips.
Skal ta ut lykten neste helg , tørke den ut, og sjekke alle tetningene rundt pæresoklene før jeg gjør noe mer.
Maldal import hadde lykter, men det er jo 2500 pr.stk og det syntes veldig dyrt, selv om det sikkert er rimeligere en orginale fra jeep forhandleren.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Kondens i frontlykter på WJ 2001 mod.
« Svar #4 på: Ma., 1,Oktober,2012,01,52 »
Hvis du kan tysk så ser denne ganske ekte ut, og den er forberedt for elektrisk justering
http://www.ebay.de/itm/Jeep-Grand-Cherokee-99-05-HB4-HB3-SCHEINWERFER-LIMITED-LINKS-/360486078880?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AGrand+Cherokee+II%7CPlatform%3AWJ%2C+WG&hash=item53eea509a0

prisen var jo grei nok, det blir vel en drøy tusenlapp pr. stk med mva og frakt.
Nå står det at de ikke sender til Norge, men så står det også at det koster 29 Euro i frakt til Norge.
Så det er vel bare en måte å finne ut hva som er korrekt.

Erstausrüster-Qualität
Mit entsprechenden E-Prüfzeichen
und für elektr.Leuchtweitenregulierung geeignet
Neu und original verpackt

Her er høyre side http://www.ebay.de/itm/Jeep-Grand-Cherokee-99-05-HB4-HB3-SCHEINWERFER-LIMITED-RECHTS-/360491831647?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AGrand+Cherokee+II&hash=item53eefcd15f

"Dieser Verkäufer liefert nicht nach Norway" men:

 ???
« Siste redigering: Ma., 1,Oktober,2012,02,08 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget HE

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 118
Sv: Kondens i frontlykter på WJ 2001 mod.
« Svar #5 på: On.,30,Januar,2013,08,13 »
Ting tar tid, men nå er det altså ikke lenger noe kondens i lykten min  ;D
Tok den ut i romjulen, vasket den utvendig, tørket den ut, og la en stripe med tetningsstof rundt hele lykten i overgangene mellom lykteglass og lyktehus.
Der har det altså vært en lekkasje et sted, men nå er det tett selv etter en tur i vaskemaskinen.
Nå er lykten fri for kondens og jeg sparte en haug med tusenlapper målt i de norske deleprisene.
Tetningsstoffet kjøpte jeg på Biltema og det kostet under 100-lappen for en patron. :D