Skrevet av Emne: Bytte av dyser 4.0 1999 modell  (Lest 884 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget ZJZJZJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
Bytte av dyser 4.0 1999 modell
« på: Fr.,23,November,2012,00,57 »
Har ei eller flere dyser som lekker,motor er tungstarta etter å har stått natta over (slår tenninga på..........av 2 ganger så er d bedre),rykker til noen ganger og av og til er det masse svart røyk når pedalen er i bånn.
Har lest MASSE om dyser/injektorer på div forum og har pga det blitt helt forvirra.........ASNU grønne,Boch 784 sorte,ford blå eller oransje osv.......
Noen som har erfaring?
Har brukt fra full til halv tank på 125 km,litt drøyt på "småkjøring"

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: Bytte av dyser 4.0 1999 modell
« Svar #1 på: Fr.,23,November,2012,06,56 »
Byttet selv til 784 på min 1993 4.0L. Veldig enkelt, jeg måtte bruke en overgang fra EV6 til EV1 (kontakten) men du har jo EV6 så 784 eller 789 passer rett inn.

703 EV1 style clip and will fit 87-97
784 EV6 style clip and will fit 98-06
789 Ev6 style clip and will fit 98-06

Man kan bruke mange andre typer også.

Utlogget ZJZJZJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
Sv: Bytte av dyser 4.0 1999 modell
« Svar #2 på: Fr.,23,November,2012,17,53 »
Takk for kjapt svar pwd  :D

Var 784 dyser jeg hadde siktet meg inn på etter litt lesing,så kjøpte ett sett på e-Bay i dag.
Lurer på hvorfor du brukte disse dysene på din -93 mod ??  Har en -93 jeg også som kansje bør få oppgradering med nye 4-hulls dyser  ;D