Skrevet av Emne: Ventil-løftere 4.0  (Lest 976 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget ZJZJZJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
Ventil-løftere 4.0
« på: Fr.,24,September,2010,14,22 »
Hei.Har en havarert ventiløfter,kraftig tikking og u-gjevn gange.
Må jeg røske av toppa for å bytte eller går det å løfte dem ut med feks magnet stav ? :o

Utlogget JGC_tech

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 387
Re: Ventil-løftere 4.0
« Svar #1 på: Fr.,24,September,2010,21,03 »
Toppen må nok av ja... er for trangt å få de opp der stengene står sies det på div jeepforum
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm

Utlogget ZJZJZJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
Re: Ventil-løftere 4.0
« Svar #2 på: Lø.,25,September,2010,17,55 »
Mærkelige greier,etter snart 4 år og flere oljeskift har den ene ventil-løfteren tikka jamt og trutt...
Men i dag var det helt stilt ca 100 mil etter siste oljeskift  ;D
Brukte halvsynt olje før,shell 10/40 men tømte på helsynt 0/50 shell nå sist.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Ventil-løftere 4.0
« Svar #3 på: Lø.,25,September,2010,19,44 »
annen type olje kan både skape og løse slike problemer.  Hvis det har vært guffe som tettet igjen en løfter, kan helsyntet rense opp slik at løfteren begynner å virke igjen.   Det har skjedd før.   Løfteren fungerer ved hjelp av oljen inne i seg..
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget ZJZJZJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
Re: Ventil-løftere 4.0
« Svar #4 på: Ti.,28,September,2010,17,46 »
Ja,tikking i dag igjenn så det er nok noe grums  ???
Bare for å mimre om ungdomstiden,så var det enkelt med gammel Opel med hydr.ventil-løftere og tikking.Pell dem ut og merk kor dem sto,klem dem sammen i skrustikka x antall ganger for å få ut gørra,fyll på ny olje når du skrudde opp stikka,blåse rent i kanalene,monter og hepp presto  :D
Men vis det er mulig og bytte kam med motoren i bilen så spørs det om jeg river av topp og koster på litt nytt.
Noen som har tips om vettug trim kam med enkel trim?
Har pr.idag KN "kald luft filter kit" og cat uten innmat.
Vurderer i samme slengen å bytte til nyere innsug(bil og motor fra -93)og annet grenrør(tips ønskes).
Skal montere blokk varmer før kulda setter inn så da er vel det like lurt i samme slengen ????
Sjønner nå at dette skulle vært postet som trim under forumet men shit au....
Ja,glemte at jeg tenkte å bytte til større spjeldhus,som det heter på norsk,eller trottle body.......
Jeg er sikkert ute å sykler på glatt is,så kjør på med egne erfaringer takk  :)