Skrevet av Emne: Toppakning toppakninger  (Lest 1517 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Zigma

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Toppakning toppakninger
« på: Sø.,17,November,2013,15,18 »
Hei

Genialt eller ikke ? tja si det. Jeg holder på med vm motori 3.1. Topp nr.2 med knekte bolter til vippearmsbrygge topp 1 og 2 av, fixing av top 2 går greit (vanskelig og skaffe nye bolter)

Problemet er at motoren har hel toppakning med 5 hull, for og slippe og tav topp 3,4 og 5 så kjøpte vi 2 single toppakniger. Men eksisterende toppakning er av ståltypen, noen som har gjort noe lignende og klart og kutte toppakningen gjevnt ved kant på topp 3, eller må vi bite i det sure epplet og ta av topp 3,4 og 5

Hadde en vm motori ingeniør kommet i garagen er det fare for at jeg hadde slåt han ihjel med en topp ;)

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: Toppakning toppakninger
« Svar #1 på: Sø.,17,November,2013,16,05 »
kan bli høydeforskjell mellom topper,hvis ikke den gamle og den nye pakning er av samme tykkelse
da lekker det olje på ventildekslet

Utlogget Zigma

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Sv: Toppakning toppakninger
« Svar #2 på: Sø.,17,November,2013,16,08 »
Pakningene er selvfølgelig i samme tykkelse, og det er jo heller ikke det som er problemet  :o

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: Toppakning toppakninger
« Svar #3 på: Sø.,17,November,2013,16,15 »
har det vært min motor så ville jeg byttet alle
du kan være uheldig ved kutting å få skade på blokka,hva då


Utlogget Zigma

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Sv: Toppakning toppakninger
« Svar #4 på: Sø.,17,November,2013,16,20 »
har det vært min motor så ville jeg byttet alle
du kan være uheldig ved kutting å få skade på blokka,hva då

Ja kjøper den  ;) så blir nok byppet alle

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Toppakning toppakninger
« Svar #5 på: Sø.,17,November,2013,21,21 »
Stålpakningen trenger ikke ettertrekkes på samme måte som singelpakningene (iallefall gjelder det på marineversjonen av VM diesel).
Så nok en grunn til at jeg ikke ville ha prøvd å mixe.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Toppakning toppakninger
« Svar #6 på: Sø.,17,November,2013,21,28 »
Jeg hadde en XJ hvor en tidligere eier hadde tydeligvis delt en metalpakning. Vet ikke hvordan han fikk det til, men det fungerte. Han gjorde det sikker nettopp for å slippe å ta av flere topper enn strengt nødverndig.
Det er selsagt kritisk at en ny topp er AKKURAT like høye som de andre.
Samme delnummeret hadde jeg satset på.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Toppakning toppakninger
« Svar #7 på: Sø.,17,November,2013,21,34 »
Endestykkene har forskjellige høyde for bruk på enten på metall eller singelpakninger.
På marineversjonen av VM diesel må man slipe litt av endestykkene når man skifter fra singelpakning til metallpakning.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.