Muligens Bengt på forumet her har en brukt aksling liggende. ( han driver sigicon.se i sør Sverige )
Jeg kjøpte en brukt dana 44 av han til TJ'en, men før jeg rakk å hente den, fikk jeg en lys ide om at han like gjerne kunne gire den om og sette inn en arb locker mens den likevel lå der og samlet støv.
Dette var ikke noe problem for han i og med at han forhandler deler pluss at han driver et lite verksted.
Så nå må jeg jo dreve om forakslingen og, skal jeg først gjøre denne jobben er det jo lurt å sette inn en locker med en gang (for å slippe å justere ring & pinion to ganger)
Når jeg først skal sette igang med den jobben bør jeg jo ha en optimal akslingen (til mitt bruk)
Derfor er planen å få tak i en vanlig xj dana 30 aksling (denne har high pinion mens TJ'en har low.)
For å ikke slite ut bakakslingen må man jo ha en cv mellom-akslingen og sye kit og så må man jo ha power, så derfor har jeg en 4.0l motor med girkassen som ligger og venter i garasjen.
Når først ballen begynner å rulle så.....
Men det kommer til å ta langt mere tiden en det du brukte. Derfor har jeg nå xj 'en som jeg kan nyte
,må bare få på plass hevesettet (ome 1,5") . Må også bli ferdig med å fjerne resten av overflate rusten på kanalene.
I og med at jeg kommer til å ende opp med så og si komplett drivline og fjærsett med armer osv, har jeg en ide om å sveise opp en liten ramme slik at jeg kan lage meg en Jeep buggy på delene som blir til overs