hva er vitsen med stæsjet desto mere som går sundt,kjøå etter magefølelsen det gjør jeg
Jo da, motorvarmer, skiholdere/ takboks, fine (dyre) felger, gode dekk, frontbøyle, sidesteps, trekkrok, sotede ruter, tusenmetere og sånt er jo notorisk beryktet for å gå sunt og by på hodebry og søvnløse netter
Poenget mitt er at dersom bilen er påkostet noe, av utstyr en kjøper ønsker å finne på sin bil, kan det være greit å kjøpe en bil som har dette montert. Det er ikke billig å kjøpe stæsj, så dersom en finner en bil til f.eks 90000 som er "bone stock", og en til 90000 som har litt stæsj, er det kansje like greit å kjøpe den stæsja doningen selv om den har rullet litt mer...
Dersom du ikke bryr deg om sånt, så er kansje ikke Laredo'n så koko.
Lav km, hydraulisk styrt girkasse, "enklere" utrustet, og om jeg ikke tar helt feil er det valgmulighet mellom 2wd, 4wd og 4lo på den. V8 utgavene har en viskosekobling i fordelingskassen som kan koste noen solide lapper å bytte om den har tatt tjuvperm.
Motormessig er begge gode maskiner, men de vil nok ha samme mengde suppe, så kjøregleden vinnes av V8 med klar margin.
Pruting er jo alltid en kjøpers privilegium.
For min del er Grand Cherokee V8 i Limited utgave. Resten er listefyll på bruktbilsidene (jo da, det er unntak).
...men det er du som skal ha bil, så du må avgjøre hva du vil ha!
Kjøper du Grand Cherokee uten V8, kjøper jeg den garantert ikke når du selger den