www.jeepclubnorway.no
Modeller => ZJ, WJ => Emne startet av: gshock på On.,16,Desember,2020,14,14
-
kort fortalt, starter tok kvelden - så på det og det så trangt ut.
Letteste prosedyre for å bytte ? regner med noen her har gjort det før :P
også leste jeg det kan være lurt å teste at motor sviver, er det bolt på reimhjul nederst i front jeg kan dreie på ( som på ford/cosworth ), eller er det bedre prøve bruke skrujern på startkrans ?
takker for tips
-
Jeg tror nok det er en bolt nede på reimhjulet til veiva som du kan bruke. Kan ikke huske å ha sett noen motorer som det ikke er det på.
-
41 mm pipe på reimhjulet ja. Må være ganske kort :) Jeg kappet av noen cm av ei pipe for å få plass til overgang fra 3/4" til 1/2".
-
Du trenger et koppnøkkelsett med en vinkel og etpar forlengere for å komme til skruene. Vil anbefale å heve bilen først, da er det lett å komme til under... :P
PS! Hvis du skal bruke skrujern på startkrans så anbefaler jeg å løsne multireima før du begynner! Da går motoren lettere så du ikke skader tennene. Ellers så anbefaler jeg 3/4" "breaker bar" fra biltema.
-
takker for tips alle sammen, fikk shiten ut til slutt.
Men den øvreste bolten var litt morsom å komme til :P
Tror ikke jeg trenger å teste at motor sviver, testet starter manuelt på 2 forskjellige batterier og den er dau :/
Helt ut av det blå, funka en sjelden gang at innslaget slo inn, men elers så er den fullstendig dau.