Skrevet av Emne: Umulig å handle brukte deler i svenske nettbutikker?  (Lest 2224 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Bale

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Umulig å handle brukte deler i svenske nettbutikker?
« på: Fr.,26,August,2011,09,17 »
Har funnet en brukt del jeg trenger på www.laga.se, men det ser ut til å være umulig å få levert til Norge, enten du er privatperson eller firma.

Noen som har fått det til?

Finner eksakt samme svenske del hos en norsk trader, men med et enormt prispåslag, så det er ikke særlig fristende  >:(
-98 ZG (ZJ), Grand Cherokee Limited, 4L

Utlogget uffe

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 171
Re: Umulig å handle brukte deler i svenske nettbutikker?
« Svar #1 på: Fr.,26,August,2011,12,56 »
Da er det bare en ting at gjere !! Hvor bor du ? er det lang fra svenske grensa ? Sjekk vad post kontoret heter på svenske siden dit du kan tenke deg at reise ! Bestill varen og få den sendt til postkontoret ! Dra og hent !!

Uffe
Early BRONCO V8
Cj 7 -1980 V8

Utlogget Bale

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Umulig å handle brukte deler i svenske nettbutikker?
« Svar #2 på: Fr.,26,August,2011,13,17 »
Joda, skal vel kunne plukke dem opp i Sverige, men allikevel!

Er vel ikke toll på brukte bildeler såvidt jeg vet, og hvis svenskene bare la bittelitt arbeid i moms-delen (må vel kanskje fakturere norsk moms, og få refundert den svenske) hadde de solgt i bøtter og spann her. De svenske prisene er jo veldig konkurransedyktige.
-98 ZG (ZJ), Grand Cherokee Limited, 4L

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Umulig å handle brukte deler i svenske nettbutikker?
« Svar #3 på: Fr.,26,August,2011,13,41 »
Joda, skal vel kunne plukke dem opp i Sverige, men allikevel!

Er vel ikke toll på brukte bildeler såvidt jeg vet, og hvis svenskene bare la bittelitt arbeid i moms-delen (må vel kanskje fakturere norsk moms, og få refundert den svenske) hadde de solgt i bøtter og spann her. De svenske prisene er jo veldig konkurransedyktige.

Problemet er at denne moms-delen ordnes av en speditør, f.eks. Posten, Schenker osv..da skal de ha fakturagebyr, utleggsgebyr osv.
Hvis du ikke bor så alt for langt i fra Svenske-grensa, så kan du få sendt varene til en bensinstasjon eller annet med "post i butikk" i Sverige.

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Re: Umulig å handle brukte deler i svenske nettbutikker?
« Svar #4 på: Lø.,27,August,2011,22,57 »
Man kommer ikke billig unna, selv om man velger å kjøre egen bil inn i de dype skoger for å hente delene . Man må nemelig betale moms til Norge på selve transporten i Sverige, selv om man har henter delene med egen bil.

Syntes det var litt drøyt å måtte betale moms til Norge for den tiden "arbeidstid" jeg hadde brukt på meg selv for å frakte min egen del til meg selv med en bil med norske skilt!

Men det var ikke mye penger det var snakk om, ble bare litt overasket da jeg sto på grensa.

TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget Bale

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Umulig å handle brukte deler i svenske nettbutikker?
« Svar #5 på: Ti.,30,August,2011,19,14 »
Enden på visa blir at jeg henter delen selv hos den svenske høgger'n, når jeg uansett om en stund har veien forbi.

Blir godt under halv pris i forhold til å få eksakt samme del (ikke bare likedan, men samme eksemplar!) levert hjem via norsk deletrader!  ;D
-98 ZG (ZJ), Grand Cherokee Limited, 4L

Utlogget Bale

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Umulig å handle brukte deler i svenske nettbutikker?
« Svar #6 på: Ti.,30,August,2011,19,16 »
Man kommer ikke billig unna, selv om man velger å kjøre egen bil inn i de dype skoger for å hente delene . Man må nemelig betale moms til Norge på selve transporten i Sverige, selv om man har henter delene med egen bil.

Syntes det var litt drøyt å måtte betale moms til Norge for den tiden "arbeidstid" jeg hadde brukt på meg selv for å frakte min egen del til meg selv med en bil med norske skilt!

Men det var ikke mye penger det var snakk om, ble bare litt overasket da jeg sto på grensa.


Så du kjørte innom tollgutta? Flink gutt!  ;)
-98 ZG (ZJ), Grand Cherokee Limited, 4L