Når jeg leser om girkasser, differensialer, girbokser og annet som skal ha en viss form for service - jeg har et intrykk av at det er alt for mye forvirring ute og går???
Noen sier at man skal ha såkalt "traction modifier" på diffene, og andre ikke - mens det i manualene kan stå en tredje ting!?!?!?!
Leste her inne i dag at man ikke oppnår arbeidstemperatur på en automatkasse før en har kjørt både vel og lenge og helst med en tilhenger på kroken?
Ved peiling av girkassen skulle man helst vatre opp bilen?
HVORDAN KAN DET VÆRE MULIG?
Om dette er mulig, så synes jeg ikke det er veldig rart at et "all-round" verksted fyller på feil type/viskositet olje når den er inne på service.
Ikke sikkert at merkeverkstedene heller får med seg det som er riktig, når Jeep forandrer på sine spec´er......
Skal snart ha 140000 km service på min WJ 3.1, men må si jeg er usikker på hvor det er brukbart å levere inn bilen.
Bor i Sør-Trøndelag (Trondheims nærhet), og håper at de som holder til på nermeste merkeverksted "hoder mål".
I motsatt fall kan man jo ende opp med en bil som ikke er slik som den skal være!
PS Kjørte opp på en kant slik at jeg hadde høyre forhjul og venstre bakhjul hengende i "løse lufta" her om dagen, for å få bekreftet at Quadratrack´en fungerer som den skal - og den gjør den.
Bilen bikket fra hjørne til hjørne - men den ruslet fint opp bakken med bare to av hjulene i inngrep.
DET ER HVA JEG KALLER FIREHJULSTREKK/OFFROADER !!!!! Ha en god sommer