Tenkte jeg skulle lage meg en garasje jeg og...
Jeg har en 1989 modell Jeep Wrangler YJ som jeg kjøpte i Stavanger i september 2005. Har egentlig ikke gjort så mye med utseendet til bilen enda. Det stod allerede på 33" og et 4" hevesett fra før så dette har jeg ikke gjort noe med enda. Men har planer om nytt hevesett, bodylift og 35" når kontoen min sier at det er greit.
Men noen små modifikasjoner har det selvfølgelig blitt...
Første ting jeg gjorde var å sette på slip yoke eliminator kit på bilen. Fikk noen helsikes vibrasjoner i bilen etterhvert med det originale oppsettet og fant ut at dette var nødvendig. Etter at dette ble montert justerte jeg pinjong vinkelen og bestilte mellomaksling med cv ledd fra kardangakselservice. Etter at dette var gjort forsvant alle vibrasjoner.
I sommer fikk jeg et problem med bilen. Den ville ikke starte! typisk nok stod den veldig utilgjengelig til på hytten da dette skjedde. Måtte slepe den fra hytten til verkstedet ( ca en times tur). Fikk etterhvert konstatert at tenningsmodulen hadde tatt dagen. Syntes det originale tenningssystemet virket ganske jalla og bestemte meg derfor å investere i en jeep tilpasset HEI-fordeler. Monterte denne og etter litt om og men startet bilen. Merket faktisk ganske stor forskjell på treskverket (4.2 literen). Bedre bunndrag, lettere å få høyt turtall og generelt sett mer spark..
Ellers har jeg montert CB-radio i bilen, en danita 1240.
Har med andre ord ikke fått gjort de helt store tingene enda men har mange planer med bilen.
Har planer om å ha bilen i mange år så kommer til å ta ting litt etterhvert.
Det jeg ser for meg er 4" procomp, 3" bodylift og 35" dekk.
Har også planer om å erstatte motoren med en stroker motor. Ser for meg en 4.5 liter stroker. Skal bli gøy å bygge den motoren. Den prosessen vil, i likhet med mange andre, starte når bankkontoen gir meg startsignal.
Etter at jeg var på Rena i sommer skjønte jeg det at jeg har lyst på en automat i bilen. Er litt usikker på hvilken automat jeg skal sette inn i bilen. Hvis noen har noen gode forslag hadde det vært fint. Har tenkt litt på th350, men hadde vært greit med et fjerdegir.
Noen bilder av bilen:
mekking på bremsene etter en dag i skauen