Hallais.
Ref saken om den bensintrykksmåleren som jeg trodde det var feil på... joda - den elektriske pumpa gir et konstant trykk på 43 psi og måleren går bare til 15... Så nå har jeg 2 stk som går til 15 psi siden jeg har kjøpt en som går til 100 psi. Snakk om å se to søndager midt i uka
Siden jeg overhalte transferkassa i vinter så har det vært en lekkasje mellom automat og transferkassa, noe som har medført til dels store dammer med automatolje under bilen. Dette skjer særlig etter at bilen har stått en stund noe som tyder på at konverteren tømmer seg for olje og denne renner mot bakkant av automaten. Dermed har transferkassa vært ute en tur igjen...
Prosessen er ganske omfattende. All automatolje må tømmes, noe som betyr at bunnpanna må ned og et hersens søl i alle retninger. Benyttet anledningen til å pusse ned og male bunnpanna.
Når bunnpanna var nede så oppdaget jeg at noe av godset i automaten er borte. Aner ikke om dette betyr noe eller ikke. Det var ikke rester el.l. i bunnpanna. Hvis noen har innspill om dette så er jeg takknemlig.
Har lest det jeg har kommet over av info om denne typen lekkasjer på TH400/QT kombo og flere har nevnt at pakningene som følger med kitet er for tynne og at man med fordel kan legge to oppå hverandre eller lage en ny tykkere en selv. Jeg gjorde det siste:
Smurte et tynt lag med silikon på begge sider før jeg satte kassa tilbake. Strammet til moment og oppdaget da at den ene av totalt 4 skruer ikke fikk det nødvendige momentet. Antar at dette var årsaken til hele problemet i utgangspunktet. Det var her lekkasjen var. Det viste seg at gjengene i automaten var utslitt, men heldigvis kunne jeg bruke en gjennomgående bolt og mutter :-) Da fikk jeg strammet til riktig moment. Ikke akkurat lekkert med rød silikon, men man bruker det man har...
Dette gjorde jeg for et par ukers tid siden og det er fortsatt tett. Krysser fingrene.
Ellers står bilen på EU-kontroll nå. Håper jeg slipper å skru så mye mer nå og kan ta i bruk bilen frem til vinteren er her.
//Thomas