Skrevet av Emne: Papirer på hevesett?  (Lest 2477 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Micke66

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Papirer på hevesett?
« på: To., 3,April,2008,17,13 »
Er det noen hyggelige der ute som kunne sendt meg en kopi på godkjente hevefjærer til en ZJ?

Jeg har hevet bilen ca 10 cm o alt var god gang til den trangsynte eu kontrollen fant sted.
Nå må jeg svinge utom biltilsynet og vise papirene som ikke lenger eksisterer....
alternativ 2 er å kjøpe nye fjærer bare får å få papirene i orden (leverandør gir ikke ut kopier:( )

Tungvint, men sånn er det.

Pleeeease.

Mikke

Utlogget Micke66

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Papirer på hevesett?
« Svar #1 på: To., 3,April,2008,21,13 »
Please........

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Papirer på hevesett?
« Svar #2 på: To., 3,April,2008,23,42 »
Hjelper lite med kopier av andre sett.   TUV-papirer skrives ut til den som har kjøpt dem, med bilnummer.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Micke66

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Papirer på hevesett?
« Svar #3 på: Fr., 4,April,2008,07,44 »
Med bilnummer????
Papirene spesifiserer kun at fjærene er godkjente til biltypen.

Mikke

Utlogget thaugen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Papirer på hevesett?
« Svar #4 på: Fr., 4,April,2008,10,15 »
Hjelper lite med kopier av andre sett.   TUV-papirer skrives ut til den som har kjøpt dem, med bilnummer.

At de skrives ut med bilnummer har ingenting å si, dette er bare en måte leverandøren prøver å lure folk til å tro at de bare gjelder den bilen, det stemmer ikke. Stemmer biltypen og nummerene på fjærene overens så er det det som teller for biltilsynet.

På den annen side er det ikke lett å få hjelp til slike ting her inne, Jeep folk er av en uforståelig grunn redd for å dele sine godkjenningspapirer...

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Papirer på hevesett?
« Svar #5 på: Fr., 4,April,2008,10,24 »
Neida, vi er ikke redde for det !  Men vi har erfart (mer enn en gang) at BT ikke aksepterer kopier, kun orginaler.
Og leverandørene har en legitim og forståelig motvilje mot å lage orginalpapirer til folk som kjøper sakene fra US og håper at norsk leverandør skal hjelpe dem ut av knipen etterpå.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget thaugen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Papirer på hevesett?
« Svar #6 på: Fr., 4,April,2008,11,58 »
Neida, vi er ikke redde for det !  Men vi har erfart (mer enn en gang) at BT ikke aksepterer kopier, kun orginaler.
Og leverandørene har en legitim og forståelig motvilje mot å lage orginalpapirer til folk som kjøper sakene fra US og håper at norsk leverandør skal hjelpe dem ut av knipen etterpå.

Alt er jo i utgangspunktet kopier... Men jeg har opplevd det motsatte, så lenge du har et papir som tilsvarer karrosserikoden på bilen, og nummerene på de aktuelle delenene som er montert, så skal alt stemme, eller? Men det er ikke alltid lett å bli klok på biltilsynet... Men det som alltid hjelper er masse dokumentasjon, og et tuv-papir med feil regnr er bedre enn uten noen papirer.

Det du nevner med norske leverandører er selvfølgelig helt riktig og fullt forståelig!


Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Papirer på hevesett?
« Svar #7 på: Fr., 4,April,2008,12,49 »
...TUV-papirer skrives ut til den som har kjøpt dem, med bilnummer...
Nei, papirene skrives ikke ut med regnr. (eller bilnummer). Men de blir levert til den som har kjøpt varene, ja. Mine TÜV-papirer er forsåvidt en kopi, men firmastempelet og signaturen på forsiden er original fra forhandler. Papirene spesifiserer hvilke delenr. og hvilken bilmodell godkjenningen dekker, forutsetninger, bruksområde, begrensninger osv.

..Jeep folk er av en uforståelig grunn redd for å dele sine godkjenningspapirer...
Kjære vene, slike papirer blir da aldri bare "borte"? Når man har brukt en anstendig slump penger på varene som følger papiret da tar man vel vare på dette? Eller? Det er liksom noen dokumenter man bare må vite hvor er; TÜV-papirer, vognkort, førerkort, pass, vitnemål, VISA-kort osv.

...alternativ 2 er å kjøpe nye fjærer bare får å få papirene i orden (leverandør gir ikke ut kopier:( )...
Men; du kan jo kanskje være litt mer kreativ enn bare å kjøpe flere fjærer? Kjøp et nytt sett, godkjenn bilen med medfølgende papirer, selg så det nye, ubrukte settet og la papirene følge med. Bilen din er jo da godkjent med erstatningsfjærer innført i vognkortet. Det nye settet vil jo absolutt være salgbart siden papirer følger med og ikke er registrert til noen bestemt bil.
« Siste redigering: Fr., 4,April,2008,13,04 av Skywalker »
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Papirer på hevesett?
« Svar #8 på: Fr., 4,April,2008,22,57 »
En liten ting til dokumentasjon........jeg fikk "motsatt" beskjed den gang jeg prøvde meg på lotto på biltilsynet. "Neida.....ikke kom med slik stor mappe da, sa mannen. Prøv å gjør det enkelt for oss, det er det beste."

Siden har jeg ikke satt mine bein der........... :)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Micke66

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Papirer på hevesett?
« Svar #9 på: Lø., 5,April,2008,21,42 »
Hørtes jo ut som en grei ide...
Kjøpe nye fjærer for å få papirene for siden å selge fjærene med papirer?
Tungvint spør du meg. Jeg har sendt et par mailer til den opprinnelige leverandøren, men det virker ikke som det er så spennende med oppfølgingservice.

Da ville det vel vært enklere å fått kopier av en god jeepkollega her på forumet, det kan ikke være mere moralsk feil enn å kjøpe nye for å så selge de bare for å få brukt papiret.

Heia det Norske Biltilsynet.