Skrevet av Emne: Vacuumlekkasje i 5,2 ZJ  (Lest 1071 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tom K

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 53
Vacuumlekkasje i 5,2 ZJ
« på: Ti.,27,April,2010,21,08 »
Har nå blitt rimelig lei av bilen min....har en vacuumlekkasje "og den er stor" et eller annet sted men jeg kan ikke finne den, den er IKKE i motorrommet, kan det være en deffekt innsugspakning ? hvis den er deffekt under innsuget ned mot galleriet vi den da kunne gi feilkode "51" ?? har prøvd med startgass på alt som har med vacum og gjøre utvendig uten resultat, begynner og bli desperat   >:(

Utlogget JGC_tech

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 387
Re: Vacuumlekkasje i 5,2 ZJ
« Svar #1 på: Ti.,27,April,2010,22,14 »
har du faktisk prøvd å måle vakumet da?
Kan jo være en viss giver som har tatt kvelden elns :)
Ett turbotrykks-meter tar jo gjerne vakum, og kan enkelt kobles på anlegget for å måle vakumet... da har du hvertfal ett bedre utgangspunkt.
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm

Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
Re: Vacuumlekkasje i 5,2 ZJ
« Svar #2 på: On.,28,April,2010,10,58 »
Disse bilene har en pakning inne under innsuger som bruker og ryke.

Dette er dessverre et vanlig problem.

Dette fører til tap av vakum, samt også en del andre muligens uønskede effkter som økt oljeforbruk o.l.

Se denne linken du
http://www.jeepzj.hamcar.info/subpage3.html

jeg har byttet denne pakningen på to jeeper. En med 5.9 og en 97 med 5.2

min 5.9 sluttet og bruke olje etter dette og fikk økt motorbrems ned bakker. Samt at fuel cut ble aktivert igjen!

Mvh
tommy eide
dette burde fikses på alle disse!

Mvh
Are you too late? Try a V8...