Skrevet av Emne: AW4 og Lock-up trøbbel  (Lest 1762 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Heepeejeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 282
AW4 og Lock-up trøbbel
« på: On.,25,April,2007,22,53 »
Har prøvd å få noen svar på dette før og prøver igjen. Min 4,0L - 93 ZJ LTD har AW4 kasse og NP249, dvs. konstant 4x4.
Dekk og felg er ørlite over std. (15x8, 30x9,5) ellers er bilen helt orginal.
Problemet er at turtall og gasspådrag synker veldig når jeg tar høyresvinger når bilen er i høyeste gir. Hører ut som om den girer enda opp et gir el. går i lock-up. Dette skjer konsekvent og kun når jeg vrir rattet til høyre. Ligger bilen i lavere gir oppfører den seg helt normalt. Gir jeg litt ekstra gass mens jeg tar disse høyresvingene girer bilen som normalt er, ned, problemet er ved jevn fart/pådrag i høyeste gir, og kun ved rattutslag til høyre. Har denne kassen noen form for el.styring el vakum etc??? Fatter ikke hva dette kan komme av og synes det blir litt dumt å la et verksted feilsøke på dette uten at jeg har den minste ide om hva dette kommer av selv. Kassen har fått ny olje og nytt filter uten at dette har hjulpet.  Tips og ideer til feilsøk mottas med stor takknemlighet ???
CJ7

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: AW4 og Lock-up trøbbel
« Svar #1 på: Ti., 8,Mai,2007,15,57 »
Har du prøvd følgende adresser?:
nagca.com
jeepforum.de
jeepsunlimited.com (det finnes mange fler også)
Jeg kan ikke tenke meg at det finnes noe Jeep-problem som ikke er diskutert i disse fora.
For å søke i baser må du være medlem, men dette er gratis. 8)
Mvh
bambus
Bambus

Utlogget Ambu

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 119
Sv: AW4 og Lock-up trøbbel
« Svar #2 på: Fr.,15,Juni,2007,09,03 »
Vet ikke om du har funnet ut av dette enda - men her er et forslag:
Jeg har opplevd at AW4 går ut og inn av Lockup "sånn uten videre" - pga feil i speedsensor. Årsaken til dette er at PCM får feilinfo om hastighet. Sjekk kabelføringen til speedsensoren din - det kan være dårlig kontakt eller kortslutning mot chassis som slår til ved enkelte bevegelser. Jeg antar ar speedsensoren sitter bak på transferkassa di. ;)
-93 XJ 4.0 (død)
-01 WJ 4.7
-11 Lexus RX450h