Hallo godtfolk!
Vi har akkurat kjøpt vår første Jeep. En kanonfamiliebil med riktig lyd. -97 ZJ 5,2 limited med ca 93' miles bak seg. Mye bil for pengene!
Passe godt vedlikeholdt, et veldig bra eksemplar av vår stolthet, pen i lakken og blir ekstremt godt vedlikeholdt nå som jeg eier den...
Har akkurat utført stor-stor service, og i den forbindelse også byttet olje i transferkassen. Alle forteller meg at det skal brukes vanlig ATF olje. Den gamle oljen var også rød og dermed sikkert ATF. Usikkerheten blir stor når Heynes-boka (som var vel investerte kroner) forteller at det skal brukes egen olje fra Mopar. Denne er etter den infoen jeg har fått ikke rødfarget.
Har det blitt brukt feil olje på bilen vår, og er det årsaken til at bilen føles litt låst i akslingene ved full sving på grus???
Ser for meg at ATF olje mot VC blir for tynn og dermed låser bedre...
Takk for alle svar!