Skrevet av Emne: Fersk  (Lest 2047 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget august

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Fersk
« på: On.,22,August,2007,17,12 »
Hei! vurderer å kjøpe meg Grand C til ca 15000-20000.
Er helt blank på jeep... ;)
Men det må vel gå ant å finne noe som er brukbart,er ikke så ivrig på skruving med det første..!
Diesel el bensin??
tips og råd mottas med takk :)

Utlogget Sætre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: Fersk
« Svar #1 på: On.,22,August,2007,20,43 »
Til den prisen du oppgir, så må du nok regne med å skru myyyyyye!! Kanskje du kan finne en som må dyttes rundt, hvis den i det hele tatt kan rulles på hjulene!
Jeg håper du har skrevet feil når det gjelder pris, for til 15-20K kan du nok ikke regne med å få et kjørbart eksemplar av en Grand Cherokee.
Uansett så gå for bensin, diesel suger kamferdrops når det gjelder ZJ.

Utlogget august

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Sv: Fersk
« Svar #2 på: On.,22,August,2007,21,24 »
Huff..! skulle vært en null extra ja! hehe :D
men for 150000-200000 må det nå finnes noe brukbart..!!

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Fersk
« Svar #3 på: To.,23,August,2007,15,44 »
En gjenganger i diverse internasjonale Jeep-fora er: Gå for en "facelifted" modell, dvs 96-98-modell.
Når det gjelder forbruk: Det er ikke "miles per gallon" som er viktig, men "smiles per gallon" og da gjelder en ting, V8! ;D
Good luck!
Hilsen bambus
Bambus

Utlogget august

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Sv: Fersk
« Svar #4 på: To.,23,August,2007,16,20 »
okay.. får sette meg ned å surfe på nett nå da :)
bensinprisen er ikke prioritert,så jeg trur jeg går for v8 ja!
Satser på store smiles ja!! :D

Utlogget dabj

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 40
Sv: Fersk- jeg oxo
« Svar #5 på: To.,23,August,2007,21,31 »
Hei! Er også fersk ZJ-eier, men har hatt en XJ før og var sånn sett bitt av basillen.
Jeg kjøpte en 98 modell Limited LX V8 (med 5.9 liters versting-åtteren). Km 157 000. Sto avertert til 208 000 hos forhandler i Kristiansand, men hadde en vannpumpelekkasje og mulig automat-problem, så prisen vi endte på var 150 000. Fikk byttet pakninger til vannpumpa (billige deler fra Sarpsborg Motor, endel jobb..) og bytet samtidig pakningene i registeret inkl. veivakseltetning. Ble tett og bra. Kostnaden ble ca. 5 000,-. Etter litt undersøkelser, og etpar automatoljeskift, bestemte jeg meg for å få kassa overhalt mens det fortsatt er håp. Noe spon/partikler i oljen, og for mye varmgang. Antakelig thrustlager i 4.gearet (Overdriven) som gir seg, visstnok et velkjent problem. Dessuten er bilen servet på norske verksteder, og det er faktisk mange mekanikere som er overbevist om at automatolje og - filter ikke behøves å skiftes! Så galt som det kan bli - jeg har selv opplevet å måtte insistere på å få skiftet automatolje og filter i f m servic... Uansett, ryker på en kostnad på 25 000,- her også (med moms). Satt til overhaling på Matic Custom i Skien, et verksted jeg fikk umiddelbar tillit til. Virker som de kan sine saker. Da blir kassa overhalt med forsterkede deler, og det blir montert ekstra oljekjøler til automaten. Så totalt sett kommer bilen min på 180 000,-, men da er den også fin.
For øvrig virker alt, også komfortutstyr, og den kjennes tight og fin. Så jeg gleder meg til mange gode mil i den bilen. Og den skal få godt stell hos meg !!!