Skrevet av Emne: Motorvask  (Lest 2223 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Motorvask
« på: Fr.,22,Juni,2007,11,51 »
Hi Jeepers!
Jeg skulle gjerne shine opp motorrommet på vår "Granny" 96-modell med V8-motor. Nå lurer jeg på om det er noe spesielt man må ta hensyn til for ikke å skade sensorer eller andre komponenter. Har noen der ute erfaring med motorvask med løsningsmiddel og høytrykkspyler?
Mvh bambus
Bambus

Utlogget Ambu

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 119
Sv: Motorvask
« Svar #1 på: Ti.,26,Juni,2007,10,03 »
Hei Bambus,

Jeg foretar ofte motorvask med avfetting og høytrykkspyler. Jeg har aldri hatt problemer, hverken med sekser'n eller åtter'n. MEN - jeg er alltid forsiktig med; Fordeler, dynamo og luftinnsug. Generelt gjelder selvfølgelig å holde behørlig avstand med spyleredskapen og å skylle godt - og dermed et par ganger til - under batteriet. Jeg tror ikke du får problemer med sensorer, men vær forsiktig med 50-pin kontakten til PCM.   ;)
-93 XJ 4.0 (død)
-01 WJ 4.7
-11 Lexus RX450h

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Motorvask
« Svar #2 på: Ti.,26,Juni,2007,13,02 »
Jeg avfetter med "BIO MICRO" spruteflaske, sort med grønn skrift. Den er bedre enn de fleste. Så bruker jeg fille eller svamp og tilslutt kun hageslange. Deretter lar jeg motoren gå seg varm og tørr mens panseret står oppe. Så lar jeg panseret stå oppe over natten. Jeg har aldri hatt problemer med denne fremgangsmåten.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Motorvask
« Svar #3 på: To.,28,Juni,2007,11,32 »
Hei Jeepers!
Mange takk for fine tips!
Mvh bambus ;D
Bambus