Skrevet av Emne: Teppe anbefalinger  (Lest 2686 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Teppe anbefalinger
« på: Ma.,12,April,2010,10,47 »
Jeg er på jakt etter ett nytt teppe til min yj, ser på 4wd.com og quadratec.com mange forskjellige varianter, alt fra vinyl formpressede til tilnærmet originale tepper!

Jeg bruker bilen hver dag og kunne vel tenke meg ett teppe som er tilnærmet original, men hva er det dere anbefaler, og hvor bør jeg kjøpe?


http://www.4wd.com/search.aspx?PN=1&kw=carpet
http://www.quadratec.com/category/Carpeting/78/index.htm


mvh
Kjartan med en 1993 YJ
« Siste redigering: Ma.,12,April,2010,10,52 av Kjart »

Utlogget billy the kid

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
Re: Teppe anbefalinger
« Svar #1 på: Sø.,18,April,2010,00,06 »
har vært gjennom akkurat det der jeg å,fant ut att den beste og billigste løsninga var å rive bort alt av tepper og spraye hele gulvet med bedliner maling på boks,slite sterkt som faen og det ser faen meg bedre ut enn med teppe og lyden merker jeg ingen forskjell på..hvorfor jeg gjorde dette har også en grunn i att på det gamle teppet så var det fuktig under teppet og jeg merka ikke dette før jeg reiv ut hele skiten,det var helt tørt å fint på toppen av teppet så det var umulig å legge merke til så derfor spraya jeg bedliner på hele gulvet får vis det kommer noe vann/fuktighet nå så ruster ikke hele gulvet uten att jeg veit det ;D
HILLBILLY SOLUTION THAT WORKS ;D
my jeep are as faithful as a dog, as strong as a mule and agile as a goat.   MEMBER NR 865

Utlogget mojelars

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 20
Re: Teppe anbefalinger
« Svar #2 på: Sø.,18,April,2010,10,48 »
Har lurt på det samme ang Bedliner i steden for teppe. Hvilken type brukte du og hvor fikk du tak i den?
95 YJ
JCN 982

Utlogget billy the kid

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
Re: Teppe anbefalinger
« Svar #3 på: Sø.,18,April,2010,21,04 »
du kan jo få en haug med alternativer blant annet den dem har på quadratec.com mens jeg brukte dupli color sin løsning som jeg tok med fra USA..veit ikke om du får kjøpt den i norge???det som er jævlig bra med å bruke en sånn løsning er jo att den er litt ruglete sånn att matta sitter fast i gulvet og ikke sklir oppi gasspedalen,mange løsninger og det anbefales på det sterkeste ;D
my jeep are as faithful as a dog, as strong as a mule and agile as a goat.   MEMBER NR 865

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Teppe anbefalinger
« Svar #4 på: Sø.,18,April,2010,21,43 »
Hvis man er plaget med at matta glir rundt på gulvet så er det bare å lage en liten tapp som man setter i gulvet el i teppet, et lite hull i matta så trer man det nedpå,slik er på min 98 xj og det har jeg laget til 91`n også.For det ER irriterende med matter som flytter seg. >:(
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Re: Teppe anbefalinger
« Svar #5 på: Ma.,19,April,2010,10,55 »
har vært gjennom akkurat det der jeg å,fant ut att den beste og billigste løsninga var å rive bort alt av tepper og spraye hele gulvet med bedliner maling på boks,slite sterkt som faen og det ser faen meg bedre ut enn med teppe og lyden merker jeg ingen forskjell på..hvorfor jeg gjorde dette har også en grunn i att på det gamle teppet så var det fuktig under teppet og jeg merka ikke dette før jeg reiv ut hele skiten,det var helt tørt å fint på toppen av teppet så det var umulig å legge merke til så derfor spraya jeg bedliner på hele gulvet får vis det kommer noe vann/fuktighet nå så ruster ikke hele gulvet uten att jeg veit det ;D
HILLBILLY SOLUTION THAT WORKS ;D

Hillbilly solutions liker jeg!

Kult forslag, men er det noen som kjenner til noen norske alternativer!


Utlogget billy the kid

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
Re: Teppe anbefalinger
« Svar #6 på: Ma.,19,April,2010,20,55 »
norske alternativer..hahahahahahaha må være dagens vits..med tanke på alt saltet og annet dritt så får du vel kjøpe teppe og rust sveise til du blir blå...GOD TUR ;D
my jeep are as faithful as a dog, as strong as a mule and agile as a goat.   MEMBER NR 865

Utlogget mojelars

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 20
Re: Teppe anbefalinger
« Svar #7 på: Ma.,19,April,2010,22,11 »
Jeg fant denne sida, ang norske løsninger

http://www.rhinolinings.no/kjoretoy.html

Har ikke sjekka pris med de da.
95 YJ
JCN 982

Utlogget Nico

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 298
Re: Teppe anbefalinger
« Svar #8 på: Ma.,19,April,2010,23,11 »
Ser jo bra ut det der
Nico
CJ-7 Renegade 86.
Amc360,4"Trailmaster,35x12,5x15 Procomp Xtreme Mud,10X15 RockCrawler felger

Utlogget billy the kid

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
Re: Teppe anbefalinger
« Svar #9 på: Ti.,20,April,2010,04,26 »
det ser da riktig så bra ut ;D LØP Å KJØP
my jeep are as faithful as a dog, as strong as a mule and agile as a goat.   MEMBER NR 865

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Re: Teppe anbefalinger
« Svar #10 på: Ti.,20,April,2010,10,01 »
norske alternativer..hahahahahahaha må være dagens vits..med tanke på alt saltet og annet dritt så får du vel kjøpe teppe og rust sveise til du blir blå...GOD TUR ;D

Med norske alternativer så mente jeg norske butikker som har malingen!

import av maling og andre kjemiske stoffer blir veldig ofte stoppet allerede på vei ut av usa har jeg erfart!

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Teppe anbefalinger
« Svar #11 på: Ti.,20,April,2010,13,00 »
Rhino sies jo å være det beste innen sånt.   

Fyren sa det kostet 9500 + mva for å sprøyte et pickup-plan.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Re: Teppe anbefalinger
« Svar #12 på: Ti.,20,April,2010,13,48 »
Rhino sies jo å være det beste innen sånt.   

Fyren sa det kostet 9500 + mva for å sprøyte et pickup-plan.

Jeg ringte og fikk samme pris, men han nevnte ikke MVA (jeg glemte å spørre)

Men han nevnte at det ville bli rimeligere siden wrangleren er mindre!

men det blir litt dyrt!

Utlogget billy the kid

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
Re: Teppe anbefalinger
« Svar #13 på: Ti.,20,April,2010,20,22 »
JÆVLIG DYRT >:( hele gulvet mitt kom på 150spenn ;D...hmmm og det er slitesterkt som faen..http://duplicolor.com/products/truckbed.html veit det kan være vanskelig å bestille maling etc fra usa men tror det er lettere med ebay akkurat der? enda ett jævlig bra eksempel på att det er stygg dyrt i detta landet
my jeep are as faithful as a dog, as strong as a mule and agile as a goat.   MEMBER NR 865