www.jeepclubnorway.no
Modeller => YJ => Emne startet av: CJ-7 på Ma., 9,Oktober,2006,13,08
-
Vil innmat / utveksling fra en TJ Dana30 passe på en YJ Dana30?
Mener og ha lest noe om høy og lav pinjong eller noe slikt...
Får vel ta google runde...
-
På de første utgavene av YJ var det 2 delt stikkaksling som et slags "frihjulsnav" er ikke sikker på når de gikk vekk ifra denne fantastiske ;) løsningen,men rundt 90 + -.Men ellers er vel klokken med tilbehør ganske like.Hvis du har en 4wd katalog foran deg er jo det bare å studere delenr.på de respektive akslingene.Du ser fort der om det er forskjeller...
-
På de første utgavene av YJ var det 2 delt stikkaksling som et slags "frihjulsnav" er ikke sikker på når de gikk vekk ifra denne fantastiske ;) løsningen,men rundt 90 + -.
DE gikk aldrif bort fra dette på YJ. Og ja, der er forskjeller i akselene.
-
Gikk aldri vekk i fra det.Har de det i 96 modellen og.??
Sjekket med 4wd katalogen.eneste de har felles er klokken.De hadde samme delenr.
Ellers blir det vel bare surr og tull å bytte om deler.
-
Neida, men 96 er ikke YJ (ærtaberta osvosv...)
-
Dana 30 på YJ og XJ er Hi Pinion utgaver, og er ca 30% sterkere enn "vanlig" D30 når du kjører fremover.
Disse passer rett på TJ, og er et meget enkelt swap som gir deg sterkere aksling og mellomaksling som sitter 2-3" høyere opp. Og velger du en aksling fra XJ som er nyere enn 92(tror jeg det var), så slipper du unna vacum disconnect som YJ har. Alt er bolt on på en TJ bortsett ifra........utvekslingen! Dvs TJ har vanlig drevsett, mens Hi Pinion utgavene har reverse cut drev, og disse går ikke om hverandre.
-
Alt er bolt on på en TJ bortsett ifra........utvekslingen! Dvs TJ har vanlig drevsett, mens Hi Pinion utgavene har reverse cut drev, og disse går ikke om hverandre.
Mao. Dette bekrefter da at man ikke kan bruke inmaten(pinion&gear) fra TJ dana30 på en YJ dana30.
Takker for alle svar :)