Skrevet av Emne: 2,5 turbodiesel?  (Lest 2517 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget krs

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
2,5 turbodiesel?
« på: Fr.,20,April,2007,21,03 »
Hva kan sies om denne motoren ?,Noen som har erfaringer?Gode eller dårlige 
Spesielle feil som går,hvor mange mil kan man forvente ?
mvh Krs.

Utlogget krs

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Sv: 2,5 turbodiesel?
« Svar #1 på: On.,25,April,2007,19,15 »
nå har 45 stk lest innlegget .Men ikke et svar??

Utlogget razmus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 27
Sv: 2,5 turbodiesel?
« Svar #2 på: On.,25,April,2007,19,19 »
Hei!
Er det Cherokee XJ du mener?
Jeg har 2,5 TD, og er igrunn kjempe fornøyd! Det er en 2000 mod, så for alt jeg vet kan det hende "feilene" ikke har dukket opp enda.. Har bare hørt rykter om at det er viktig/lurt å følge oljeskift, så holder den lenge.

Mvh Razmus
« Siste redigering: On.,25,April,2007,19,22 av razmus »
Nå:
Cherokee XJ -98 2,5TD

Tidligere:
CJ7 -78 4,2b renegade, Cherokee XJ -99 2,5TD, Grand Cherokee -00 4,7b, Wrangler -99 2,5b, Cherokee 3 dørs -96 4b

Utlogget cpqpr123

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Sv: 2,5 turbodiesel?
« Svar #3 på: To.,14,Juni,2007,14,48 »
Har en Jeep Grand Cherokee 2.5 TD 2007 mod. Italiensk VM-diesel på 116 HK. En grei motor med bra bånndrag. Er heller ikke spesielt tørst. Har målt den til forbruk 0.75 på langkjøring på cruisekontroll i snittfart 110 km/t. Har til nå gått 187000 km. Har gått som ei klokke uten annet enn normalt forbruk av olje. Dvs. ingen etterfylling mellom servicene.

En svakhet kan være stillverket. Min skal inn til bytte av nettopp stillverket hos spesialverksted for diesel, en kostbar rep. Verkstedet har kun hatt biler fra Chrysler-fabrikken inne med samme problem. Symptomene på om stillverket går til h... er lugging og følelsen av å kjøre på kengurudiesel. Startvansker når det er kaldt, motor som kutter under kjøring, men enkel lar seg starte umiddlbart. Dette kan være direkte livsfarlig, noe jeg selv erfarte tidligere i uka under en forbikjøring og motoren kutta .... Relativt sjelden at dette stillverket ryker, men dog noe dritt når det skjer akkurat din Jeep!

Kan ellers varmt anbefale denne modellen, og har selv ikke tenkt å bytte før om noen år! Framkommeligheten på vanskelig underlag er viden kjent, men er også strøken på landeveien. Skal ut på langtur i sommer og gleder meg til å cruise nedover motorveiene i en herlig Jeep.

Morten