Skrevet av Emne: WJ A/C spørsmål  (Lest 2209 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Ambu

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 119
WJ A/C spørsmål
« på: Fr.,15,Juni,2007,11,16 »
Hei,
Har kjøpt meg en 01 WJ 4,7 (545RFE/NV247/DANA 30/44). En ren fryd å kjøre!
Jeg er svært opptatt av å kjenne bilen min, og plages av at merkeforhandler har tydelige kunnskapsmangler.
Derfor har jeg et spørsmål til dere som har samme bil: A/C kompressor slår jevnlig inn og ut enten A/C er slått på eller ikke. Når det er varmt ute, slår A/C seg på av seg selv, om temp i klimaanlegg er satt lavt. Er dette naturlig oppførsel? :-\
-93 XJ 4.0 (død)
-01 WJ 4.7
-11 Lexus RX450h

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: WJ A/C spørsmål
« Svar #1 på: Lø.,16,Juni,2007,10,05 »
Det kan tenkes at dette er helt OK oppførsel. Jeg har ikke WJ, men en '98 XJ. I min er det slik at AC er på uansett ned til -1*C for å tørke uteluft og gjøre inneklimaet bedre. Bl.a. gir dette mindre dugg osv. Det er kun 2 posisjoner hvor AC ikke er på i det hele tatt, det er luft kun til fotbrønn og luft kun ut gjennom dashbordvent på midten ("hvite" posisjoner på velgeren). De posisjonene som er blå og merket som AC-posisjoner er stort sett for å gi den mest effektive AC-funksjon til kupéen uten at det blir dugg/kondensdannelse på vinduer.

Dette kan det tenkes at det står noe om i instruksjonsboken til bilen din. Hvis ikke står det garantert i Factory Service Manual (FSM).
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Per Yngve Berg

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 100
Sv: WJ A/C spørsmål
« Svar #2 på: Lø.,16,Juni,2007,11,23 »
Har du innstilling for temperatur, er det automatisk klimaanlegg. Da vil den skru av/på AC/varme ettersom temperaturen er over/under den innstilte. Jeg hadde det i en ZJ. Det vikret greit i som oftest. Det kunne bli litt problem med dugg på fuktige dager. Da måtte man sette på litt ekstra blås.
1997 TJ 2,5 liter