Endelig oppe igjen!
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Ja det skjønner jeg du synes er rart Ivanni og det er krefter nok i 3.1,men jeg tenker på lockup clutchen og hva den egentlig er laget for å tåle...? Skal det være sånn egentlig at man skal kunne motorbremse eller henge på giret eller kall det hva du vil, uten at det skal ha noe å si for holdbarheten for den clutchen eller skal den koble ut med en gang man slipper opp gasspedal? Hvordan er det på biler som har fungerende lockup fra fabrikk?Hvordan er det forresten når du slipper opp gassen helt med lockup inne? Blir det noe klonking fra bakaksel f.eks. pga. motstanden?
Sitat fra: KnuNor på To., 8,Mai,2014,02,27Ja det skjønner jeg du synes er rart Ivanni og det er krefter nok i 3.1,men jeg tenker på lockup clutchen og hva den egentlig er laget for å tåle...? Skal det være sånn egentlig at man skal kunne motorbremse eller henge på giret eller kall det hva du vil, uten at det skal ha noe å si for holdbarheten for den clutchen eller skal den koble ut med en gang man slipper opp gasspedal? Hvordan er det på biler som har fungerende lockup fra fabrikk?Hvordan er det forresten når du slipper opp gassen helt med lockup inne? Blir det noe klonking fra bakaksel f.eks. pga. motstanden?Haha.. Lockupclutchen tåler nok det meste, og d blir ikke sånne krefter med bremsing av motoren. Den virker jo akkurat slik på 3 gir når lockupen er innkoplet og man kjører ned bratte bakker. Fungerer på akkurat samme måte på "normale ferdiglagede biler" med automat. På min er det litt romling i bakakslingen når man bremser på giret, men d kommer nok av noen slitne lager++ i bakakslingen..
Lockup suger high stall speed er tingen Enten har du automat ellers så har du ikke