Hørtes merkelig billig ut med Rubicon og alt det utstyret, men om det er prisen, godt kjøp.
Er en forklaring på dette tror jeg:
Det eneste som irriterer meg litt er at man ikke får bestillt Rubicon i Norge med skinnseter. Dette syes jeg er skikkelig tullete og jeg forstår ikke hvorfor. Den blir jo levert med skinnseter på den andre siden av dammen som standard... Det er heller ikke stigtrinn som standard på en Rubicon, men dette kan velges som tilleggsutstyr. RUbicon har også svarte plastskjermer og ikke lakkerte som Sahara.
Så langt jeg kan se så er disse tre tingene den eneste forskjellen på rubicon og Sahara. Altså sett bort fra 4x4-systemet og akslingen fremme som er Dana 44.
Så legger man til skinnseter/lakkerte skjermer/Stigtrinn så kan man legge til minst 20.000,- og litt til. Da vil Rubicon bli dyrere enn Sahara.
I praksis så mener jeg nok kanskje Sahara er en meget fornuftig utstyrt bil og 4x4 systemet er langt bedre på Rubicon, men man skal kjøre MYE offroad for at man merker dette, så folk flest ville nok blitt fornøyd med Sahara i Norge til privat bruk. Sahara har også skinnseter som standard, samt stigbøyler.
Personlig synes jeg disse sorte plastskjermene skaper litt kontrast og får bilen til å se mer "retro" ut.
Jeg lurer faktisk på om jeg skal gå for "forest green" som farge da denne fargen minner meg litt om en millitær farge og passer pedre til bilen en sort. Da får man også større kontrast til skjermene.