Hei. Det finnes jo også sett som dette:
www.4krawl-products.com/en/superior-axle/492-dana-35-super-c-clips-eliminator-kit.htmlDa eliminerer man c_clipen og får forsterkede aksler samtidig. ( men man utelukker mulighet for skivebremser. )
Problemet med 35-C akslingen er ikke at den ryker i sporet til C-clipen, men at akselrøret bøyer seg såpass at den ryker i splinsen på stikkakselen. Det problemet kan løses ved å sveise inn en forsterkning på røra.
Mitt oppsett ble forsterkede aksler, forsterket difflokk (som også hjelper å holde formen på diffhuset riktig når man står med all vekt på 1 bakhjul), sveiset forsterkninger på røra og over klokka, ARB ( som har kraftigere hus og drev enn orginalt). og skivebremser som vi også holde akslen på plass om det skulle ryke.
Fordelen med dette er at man har en aksel som bygger mindre under da klokka er mindre enn på D-44. Og for meg med kun 32" er dette ikke uinteressant.
Nå er jeg fortrolig med min D-35. Men det har kostet og om jeg ville ha gjort det igjen... Usikker. Om det hadde dukket opp en D-44 billig. hadde jeg nok falt for den... tror jeg.....!