Skrevet av Emne: Vanskelig tenningslås  (Lest 922 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Winston

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
  • Skitt la gå, sa kjerringa og dro i snora.
Vanskelig tenningslås
« på: Fr.,27,Juni,2014,08,03 »
Hei.
Har en liten case på en 3.1 TD. Som jeg prøver å finne ut av. Av og til er WJ'en litt vanskelig på tenningslåsen.
Det vil si, av og til får jeg ikke ut nøkkel, og andre ganger kommer alt av lys og vifter på, men den vil ikke starte når jeg vrir nøkkelen til start.

Løssningen til nå ha vært å dra girspaken frem og til bake et par ganger, vri lit på nøkkelen. så starter den. Feilen er periodisk.

Etter litt googling har jeg mistanke om mistanke om følgende:

Park Interlock Cable
Har hatt ute hele midkonsolen og sjekket kablen, smurt opp med WD40. Kabelen går fritt og er i ritig posisin når den er i park. Har i tillegg prøvd å skyve den manuelt når nøkkelen har sittet fast, det hjelper ikke. Kabelen virker ok, men det kan kanskje være noe med solenoiden som er på kabelen. 

Nøkkel sylinder
Har sprayet og renset den så godt det går, virker kanskje litt slitt men virker å fungere fint.

Actuator Pin
Her har jeg ikke åpnet å sett enda. Ser at en dels skriver på forum at denne kan rykke og at det er en vanlig feil.
Denne kan bestilles fra USA og ser grei ut å bytte. Jeg holder en kanpp på at det er denne som er røket, med det er egentlig bare gjettning fra min side.

Ignition Switch
Ikke sjekket noe her. Antar at det er evt koding med ny nøkkel som må til om jeg bytter denne.

Er det noen av dere som har noen tanker rundt hva som kan være feilen?
Espen
2000 Jeep GC WJ 3.1 TD

Utlogget Winston

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
  • Skitt la gå, sa kjerringa og dro i snora.
Sv: Vanskelig tenningslås
« Svar #1 på: Fr., 4,Juli,2014,09,15 »
Problemet løst.
Etter å ha sjekket og målt de overnevte punkter tok jeg en telefon til RATS/ Ola, som overhalte girkassen.
Fem minutter sener var problemet løst å fikset.
Det var gir kabelen som var løst i festet og da gikk ikke gear lever helt ut til park.
Klikket på plass og utbedret feste. Alt fungerer nå utmerket :)
Espen
2000 Jeep GC WJ 3.1 TD