Først: det er kjekt med litt info i profilendin, f.eks. ca bosted. Da er det lettere å komme med forslag til steder som kan hjelpe deg.
Hei, ja jeg skal gå inn på profilen og skrive der. :O)
Det med at Chryslerverkstedet ikke kan feilsøke på den finner jeg veldig merkelig, høres mer ut som om han ikke ikke vil...
Det er slik at denne jeepen,- er ikke som "alle andre jeeper", fordi dene er bygget i kanada og da er det et spesielt program de må ha for å feilsøke på nettopp denne. Det stemmer faktisk, fordi jeg har nå spurt på ensjø,- og de har dette spesielle feilsøkeprogrammet i sin datamaskin.
Tenke seg til at man snakker med biler nå.. hmm...
Men hvis du ikke har gnist på noen av pluggene, så vet du ihvertfall noe.
Jeg vet bare at det er ikke gnist i coilen...
Det som er rart for meg, det er at inne i bilen,- i displayet, viser nåla seg på nederste rødt merke,- som indikerer at det er ikke strøm på batteriet, men det ER faktisk fullt med strøm på batteriet. Det slår en tanke i meg at strømindikatoren inne i bilen,- nødvendigvis også må fortelle om noe mer i tillegg enn bare batteriet, i og med at nåla står og forteller at det ikke er strøm overhodet.. Men startmotoren går fint den, og det hadde den ikek gjort om det ikke var strøm på batteriet. Så det må nødvendigvis være noe mer indikateoren forteller om, enn kun strømnivået i batteriet.
Tenker på dette med coilen... Når det ikke er gnist i colien, så kan det jo heller ikke være gnist i pluggene, eller hva? Kommer ikke strømmen til colien, f ø r den kommer til pluggene?
Men du sier at den "trakk litt dårlig", kom med mer informasjon om det.
Jukset den, gikk bare dårlig, ville ikke dra når du trykket på gassen eller hva ?
Stemmer.. bilen var det lite sprut i for å si det sånn.. den dro mer tungt på en måte, og ettersom den engang hadde samme oppførsel tidligere og det viste seg at det var pluggger som måtte skiftes ut, tenkte jeg at det var samme problemet nå også, men pluggene virker ganske rene av seg, lite sot i grunnen. Hørte det smalt liksom en gang i eksospotta..
Kommer det bensin ?
Hvis det samtidig kommer bensin, så vet du at bensinpumpa går og at elektronikken mest sannsynlig funker.
Ja, det kommer bensin, så det er grit det, men jeg hørte at det er tilsammen 1800 koder i disse jeepene, og da er det litt å søke på når man skal søke i hele motoren og det elektriske totalt.
Hvis du vet at du har bensin, så ville jeg ha sjekket alt av ledninger, løsne de og se etter irr osv.
Sjekk om du har 12 v inn på coilen.
Dette er sjekket ut, men gutta finner ikke feilen-- de har nå løsnet alt de kom over og smurt opp, men like negativ er den til å starte..
Disse motorene er mekanisk relativt skuddsikre, og bør gå lenge enda. Jeg har en 2,5 liter i en TJ og den har gått over 190 000.
Derimot, så har jeg noen elektriske problemer, spes. i fuktig vær.
Jeg har aldri hatt elektriske problemer i vått vær, den har startet perfekt hver gang, en lettstartet bil må jeg si. Har vært heldig sånn sett, foratår jeg. :O)
Ja, jeg vil tro at disse motorene går glatt sine vgodt og vel 500 000... og opptil 700 000 også-
Si oss hvor du er, og beskriv problemet ditt mer, så kommer det nok mer hjelp.
Jepp, som sagt så skal jeg skrive i profilen hvor jeg bor..
:O)
[/quote]