www.jeepclubnorway.no

Modeller => Vintage => Emne startet av: Nico på On.,26,Desember,2007,17,20

Tittel: Dana 18 , lavere giring
Skrevet av: NicoOn.,26,Desember,2007,17,20
Noen her som har greie på dana18. Har en kompis som kjører 43 mod willys med dana 18. han er på jakt etter deler eller en mellomkasse som girer krigeren så langt ned som mulig.Det går jo også å bytte utv i akslene , men tror de utv med høye tall er fryktelig dyre til disse orginal akslene. Han har behov for skikkelig krabbefart. Noen som vet?? Tips??
Tittel: Sv: Dana 18 , lavere giring
Skrevet av: overlandFr.,28,Desember,2007,08,29
Synes det var rart....Kriger har vel originalt 5,38 utveksling i akslingene og lengere ned kommer man vel strengt tatt ikke med Dana 25.   Sammen med en original Dana 18 fordelingskasse burde det blir riktig så "god" lav utveksling, i alle fall om man beholder original dekkstørrelse. De første Dana 18 hadde 1,98:1 i lavserien, mens de litt nyere versjonene hadde 2,42:1 mener jeg å huske.  Det burde være mulig å ta en nyere utgave og sette i Jeepen, men helt Unimog blir det jo ikke.  2 transeferkasser i serie er det vel neppe plass til, så neste steg er da Tera sin 3,15:1 lavserie til D18, tror denne bare passer i de litt nyere utgavene av D18.
Tittel: Sv: Dana 18 , lavere giring
Skrevet av: NicoFr.,28,Desember,2007,12,13
Takk for svar. Har kjørt orginal kriger endel selv , og jeg synes personlig de går alt for fort i 1 lav.
Tittel: Sv: Dana 18 , lavere giring
Skrevet av: gålden igelFr.,28,Desember,2007,23,37
jaa du Nico..  ;D

Du piskade mej hårdt når du eide mej. Men nu lever jag et roligt liv inne på en låve tilsammans med musser och någon båtar.


Besta Helsningar fåården . nu gålden igel.. ;)
Tittel: Sv: Dana 18 , lavere giring
Skrevet av: NicoLø.,29,Desember,2007,00,17
Du fikk som fortjent.  ;D men jeg savner deg . Får en liten tåre i øyekroken med tanke på alle våre flotte stunder i sammen ute i det fri. Hvil i fred lille venn  ;D