Skrevet av Emne: Har akkurat skiftet strammehjul WJ 3,1  (Lest 1671 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget paapeder

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 129
Har akkurat skiftet strammehjul WJ 3,1
« på: Fr.,11,Desember,2009,15,27 »
Hei, har akkurat skiftet strammehjul. D gamle va helt gåent, ett under at d hangihop. Hadde æ kunne så skulle lagt ut bildet av d. Men adam va som kjent ikke lenge i paradiset. Alt var helt stille den første dagen, men nu har d kommet en annen skurre lyd. Kan nesten høres ut som reima, men er ikke sikker. Den virker fin¨å stram den.
« Siste redigering: Lø.,12,Desember,2009,10,20 av sten_morten »

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Har akkurat skiftet strammehjul
« Svar #1 på: Fr.,11,Desember,2009,18,57 »
 ???Jeg fikk også en annen skurre lyd etter att strammehjulet ble byttet. Kanskje det skal være sånn ???

Nesten som om noe er løst, klirre lyd. Kan ikke finne noe løst og det blir ikke værre. Så har igrunnen gitt opp.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget paapeder

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 129
Re: Har akkurat skiftet strammehjul
« Svar #2 på: Fr.,11,Desember,2009,19,25 »
ja, sånn er d hos mæ også. Men æ la ikke merke til d for idag. Men er jo en helt annen lyd en den strammern som nesten var gått i oppløsning. =)


Utlogget AMan

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 141
    • Nordland Offroaders
Re: Har akkurat skiftet strammehjul
« Svar #3 på: Fr.,11,Desember,2009,22,26 »
Æ bytta strammer å hadde fortsatt ulyd, dog noe mindre, så bytta æ reim tell ei fancy "nascar" reim me no skråkutting som ska fjærn støy.  Å Så førsvant all ulyd.   Trur dog det her meire me at reima e ny en at det e no spesiellt fint å flott m den "nascar" greia.
Niva '97 1.9TID 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Nissan Patrol Y60 2.8TD '94
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: Har akkurat skiftet strammehjul
« Svar #4 på: Lø.,12,Desember,2009,08,28 »
Jeg også merket at en ny reim som har litt "humplete" etter å ha liggi i pakka si gav noen ekstra vibrasjoner den første tiden. Men etter som reima gikk seg til, tror jeg det er borte nå. WJ har faktisk en TSB på dette med strammehjulet. MAn får tak i ett ombyggingsett for å fjerne vibrasjon og støy ifra reima. _Husker ikke nummeret på TSB'en, men jeep forhandleren kan hjelpe deg med det.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget EilertseN

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 61
Re: Har akkurat skiftet strammehjul WJ 3,1
« Svar #5 på: To.,17,Desember,2009,10,25 »
Skjekket dere alle løpehjul?

Et problem er dårlig lager i AC pumpa. Samt de to løpehjulene med brakett er like udugelig som strammeren. På min bil var de to løpehjula som lagde vibrasjon og MYE lyd.

Utlogget paapeder

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 129
Re: Har akkurat skiftet strammehjul WJ 3,1
« Svar #6 på: To.,17,Desember,2009,14,25 »
Nei, æ har ikke sjekka andre hjul. Men d var ikke tvil om hvor ulyden kom ifra. Når æ blir litt mer teknisk oppegående skal æ poste ett bilde av den. Den lyden æ har nu e nok reima. ingen metalisk lyd mer som gummi gnising.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: Har akkurat skiftet strammehjul WJ 3,1
« Svar #7 på: To.,17,Desember,2009,21,09 »
JEg har faktisk fått en sånn gummi-gnisse-lyd hver gang jeg stopper bilen. De siste få "turna" motorn tar før den stopper, etter at man har slått av tenningen. hm. måtte tenke litt her hehe. Det heter visst tenning på diesel biler også , selv om de ikke har tenning :-)

Men men. jeg har fått høre at jeg burde ta av reima og snurre på alle løpehjula, kjenne på lager rundt forbi for å kjenne om det er noe slitasje der. kommer nok til å gjøre det en dag. Men det er jo ett tips du enkelt kan sjekke ut da.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Har akkurat skiftet strammehjul WJ 3,1
« Svar #8 på: Fr.,18,Desember,2009,07,44 »
Kanskje det hadde vært noe å sjekke alt ja for å blitt kvitt alle lyder...

Hvor er det billigst å handle løpehjul?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered