Skrevet av Emne: Electrical speed sensor plug  (Lest 2543 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Bjølle Yj88

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Electrical speed sensor plug
« på: On.,22,April,2009,17,42 »
Hei alle sammen.
Takk for god hjelp her på forumet tidligere! Legger meg flat for kunnskapen her inne!

Har søkt meg grønn og blå på nettet etter en speedometer plug som passer til speed sensoren til NP231c.
( NP231C = GM S-10, S-15 trucks & Blazers 1983 - 1991)
Har selv en Yj 88 som jeg har bytta ut transferen på med en HD med sye kit. Dvs at jeg nå har en elektrisk speedometersender istedet for en kabeldrevet.

Kan noen hjelpe meg med å finne en plugg som passer? Det første bildet er min transfer. Bilde to er bare for illustrasjon og bilde 3 er den som sitter i..
Trenger harnessen som er på bildet fire, bare til senderen til NP231c.. 
Skal være orginalpluggen til en av bilene nevnt ovenfor.

Håper jeg gjorde meg forstått.. :P

På forhånd takk
Bjølle
« Siste redigering: On.,22,April,2009,17,56 av Bjølle Yj88 »

renegade

  • Gjest
Sv: Electrical speed sensor plug
« Svar #1 på: On.,22,April,2009,21,49 »
Hei alle sammen.
Takk for god hjelp her på forumet tidligere! Legger meg flat for kunnskapen her inne!

Har søkt meg grønn og blå på nettet etter en speedometer plug som passer til speed sensoren til NP231c.
( NP231C = GM S-10, S-15 trucks & Blazers 1983 - 1991)
Har selv en Yj 88 som jeg har bytta ut transferen på med en HD med sye kit. Dvs at jeg nå har en elektrisk speedometersender istedet for en kabeldrevet.

Kan noen hjelpe meg med å finne en plugg som passer? Det første bildet er min transfer. Bilde to er bare for illustrasjon og bilde 3 er den som sitter i..
Trenger harnessen som er på bildet fire, bare til senderen til NP231c.. 
Skal være orginalpluggen til en av bilene nevnt ovenfor.

Håper jeg gjorde meg forstått.. :P

På forhånd takk
Bjølle

Nei, ikke helt...
Trenger du en plugg m/ledning som skal passe i den kontakten som sitter i transfer'n på bilde # 1 ?

Hvis det er fra an Chevy, så er det vel bare å dra til Phoenix og spørre pent om du kan få klippe en slik fra en bil på tomta ?
Så dra du hjem, klipper av den du har og lodder på den nye ?

Du er sikker på at den giveren som sitter i transfer'n gir riktig type signal ?  Hvis du altså har tatt en Chevy transfer å montert i bilen din...


Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Electrical speed sensor plug
« Svar #2 på: On.,22,April,2009,22,30 »
Noe sånt ?. Den er vel for TJ, men kanskje den passer YJ...?
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget Bjølle Yj88

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Sv: Electrical speed sensor plug
« Svar #4 på: To.,23,April,2009,16,36 »
Se her ja!

Takk for kjapp tilbakemelding ;)

Holmls: Ser ut som om det er en connector med runde kabelsko. Jeg har avlange... Den er, så vidt jeg forstod, laget for jeep, mens jeg har en for chevy.. (NP231c) Tror ikke den vil passe dessverre.. Du fant mer enn jeg gjorde hvertfall.. c",) takk  ;)

Stein-k: Er det kitet med sensor og ledning? Tror du sensoren vil passe inn på sye kitet på transferen min? Tror det er "supert short sye-kit fra JB convertion" jeg har.. "The drive gear is sold separately due to speedometer calibration for tire size and axle gear ration." det er i og for seg null stress da jeg har kjøpt et programable speedometer fra AutoMeter... http://www.autometer.com/cat_gaugedetail.aspx?gid=2789&sid=15

Hei igjen per. Jeg har flyttet til stavanger grunnet høyere utdannelse og er dessverre ikke tilgjengelig til å stikke bort til Us cars før uti juni en gang.. Kan få en kammerat til å sjekke for meg da... ta bildet av pluggen osv. Eller noen andre som har greie på det.. :P Bra tips!

Takk for all hjelp. Skrik ut hvis noen kommer over en av disse bilene som skal vrakes: GM S-10, S-15 trucks & Blazers 1983 - 1991.



Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Electrical speed sensor plug
« Svar #5 på: To.,23,April,2009,20,58 »
Det er jeg litt usikker på... Den passer Teraflex sitt standard SYE, men ikke super short.....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

renegade

  • Gjest
Sv: Electrical speed sensor plug
« Svar #6 på: To.,23,April,2009,22,33 »

Hei igjen per. Jeg har flyttet til stavanger grunnet høyere utdannelse og er dessverre ikke tilgjengelig til å stikke bort til Us cars før uti juni en gang.. Kan få en kammerat til å sjekke for meg da... ta bildet av pluggen osv. Eller noen andre som har greie på det.. :P Bra tips!
Takk for all hjelp. Skrik ut hvis noen kommer over en av disse bilene som skal vrakes: GM S-10, S-15 trucks & Blazers 1983 - 1991.

Hmmm, ligger det ikke et høggeri ute på Lura ?  Synes å huske det.
Bortsett fra det, så kan du ta å søke litt på "weather tight connectors".  Chevy sine plugger går under den betegnelsen.
HVIS det er en slik plugg de har brukt i transfer'n din, så får du kjøpt disse pluggene løse, med alt fra 1 til mange "tapper".


Utlogget Bjølle Yj88

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Sv: Electrical speed sensor plug
« Svar #7 på: Ti.,28,April,2009,02,42 »
Sitat
Hmmm, ligger det ikke et høggeri ute på Lura ?  Synes å huske det.
Joda, Knoksen heter det.. Har ikke hatt tid til å stikke innom ennå.. Søkte litt på "weather tight connectors", men fant ikke noen som jeg med sikkerhet kan si passer. Prøver knoksen og Phoenix US cars.

Sitat
Du er sikker på at den giveren som sitter i transfer'n gir riktig type signal ?  Hvis du altså har tatt en Chevy transfer å montert i bilen din...
AutoMeter speedometeret skal visst kunne lese de fleste signaler. Kalibrering skjer ved å trykke på en knapp, kjøre en oppmålt strekning på en km, og trykke på knappen igjen, så skal det være kalibrert for dekkstørrelse.. Såfremt det leser signalet. Slik jeg forstår det skal den kunne lese signalet fra Sye-kitet til JBConvertion..

Tillater meg å spørre et nytt spørsmål.
Installerte en Weber etter å ha gått lei Carter'n og er veldig fornøyd med den... Har rivd ut det jeg mente kunne rives ut av vakumledninger i motorrommet. Er det noen spesielle ledninger/vakumpumper jeg må passe på å ikke fjerne? Grunnen til at jeg spør er at etter jeg byttet forgasseren har ikke 4x4 funket.  Finner ingen vakumledninger som tillsynelatende skal styre fremakselen, untatt en slange for lufting av den.. Det kan være en tilfeldighet som råder, at det er gaffelen som har røket og at weberen ikke har noe med saken å gjøre,men jeg tviler på det, da 4x4- indikatoren ikke lyser.. 

Stemmer det at det bare skal være elektriske ledninger som går til en vakumpumpe på selve "gaffelhuset"? Eller er det noe som jeg har oversett? Har lest tråder om 4x4 vakum spørsmål her på forumet, men ble ikke klokere.. Bla: http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,3754.0.html

Om noen i nærmiljøet i stavanger har mulighet til å møtes og bruke 5 min på å vise meg hva jeg må gjøre, og eventuelt hvilke slanger jeg kan ta vekk i motor-rommet hadde jeg satt stor pris på det!

På forhånd takk.

renegade

  • Gjest
Sv: Electrical speed sensor plug
« Svar #8 på: Ti.,28,April,2009,09,03 »
Sitat
Hmmm, ligger det ikke et høggeri ute på Lura ?  Synes å huske det.
Joda, Knoksen heter det.. Har ikke hatt tid til å stikke innom ennå.. Søkte litt på "weather tight connectors", men fant ikke noen som jeg med sikkerhet kan si passer. Prøver knoksen og Phoenix US cars.

Sitat
Du er sikker på at den giveren som sitter i transfer'n gir riktig type signal ?  Hvis du altså har tatt en Chevy transfer å montert i bilen din...
Stemmer det at det bare skal være elektriske ledninger som går til en vakumpumpe på selve "gaffelhuset"? Eller er det noe som jeg har oversett? Har lest tråder om 4x4 vakum spørsmål her på forumet, men ble ikke klokere.. Bla:

Nei, du skal ha en vakum slange ned til skifterhuset på forakselen.
Alternativt, så kan du kjøpe en wirestyring fra usa.

Instruksjoner for hjememlagd versjon:
http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=595515
http://diamond.site90.com/html/actuator.html
http://www.mn-jeep.com/forum/showthread.php?t=4771
osv.

http://www.4x4posi-lok.com/
Den dyre, ferdige løsningen...


Utlogget Bjølle Yj88

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Sv: Electrical speed sensor plug
« Svar #9 på: On.,29,April,2009,10,31 »
Takk igjen Per...

Har tenkt på posi lock, men ville høre om det var en lett operasjon å fikse vakum dritten..

Likte writeups'ene.. Det kjekkeste er jo å gjøre det selv, dvs å lage et hjemmelaget, men jeg vil ha bilen gjennomført med "ekte" deler, så jeg tror jeg handler et skikkelig et heller. Da får neste eier med "bruksanvisning" og garanti i en håndbok jeg lager, slik at alt ikke er uforklarlig hjemme-mekk.. Gode ideer til å gjøre det selv da!!!

Men vet du om det er noen vakum-motorer eller slanger jeg ikke må ta vekk i motor-rommet? Utenom den til tenningssystemet og luftinga på toppdekselet..

renegade

  • Gjest
Sv: Electrical speed sensor plug
« Svar #10 på: On.,29,April,2009,12,36 »
Likte writeups'ene.. Det kjekkeste er jo å gjøre det selv, dvs å lage et hjemmelaget, men jeg vil ha bilen gjennomført med "ekte" deler, så jeg tror jeg handler et skikkelig et heller. Da får neste eier med "bruksanvisning" og garanti i en håndbok jeg lager, slik at alt ikke er uforklarlig hjemme-mekk.. Gode ideer til å gjøre det selv da!!!

Neste eier ??

Utlogget Bjølle Yj88

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Sv: Electrical speed sensor plug
« Svar #11 på: On.,29,April,2009,16,12 »
Hehe, OM og HVIS jeg en gang i fremtiden kommer til å selge den...

Men det blir ikke på noen år!!!!

Fant ikke noen deler på knoksen.. :(