Mer om Weber
Her er noen bilder....
Slangen som går inn under luftfilteret går til ventildeksel og leverer filtrert luft til "Positive Crankcase Ventilation".
Slangen bak (med slangeklemmen) er bensinslangen.
Så ser en to slanger som begge er vacuum for PCV, den ene kommer fra PCV ventil på ventildeksel, den andre fra "kullboksen" under spylervæskebeholderen.
Den siste slangen er en tynn svart en som er vakuum for fordeler'n.
Her ser en slangen som kommer fra PCV ventilen samt hvordan gasser'n er festet ved hjelp av adapterplater til innsuget. Det settes på et adapter for å tilpasse Weber'ns festehull til innsuget.
En ser også gasspedalstaget.
Bildet bakfra viser gasspedalstaget, og "returfjæra". Har ikke fått somlet meg til å sette på en mer passende fjær. Det virker uten også, men av en eller annen grunn, i bratte bakker, henger gassen seg plutselig opp om jeg ikke har stroppen på plass.
Den røde ledningen er til den elektriske choken (originalt, samme som ble brukt på Carter'n).
Her ser en choken og gasspedalstaget. Denne gasser'n har to "løp" som begge åpner seg ved help av en tannhjulsmekanisme som styres av gasspedalen.
Alt nødvendig av adaptere, skruer etc fulgte med, men original slanger gjenbrukes der det er mulig.
Luftfilteret er en slags "K&N" type som kan gjenbrukes.
Bruker også en tenningsforsterker fra "Jacobs".
Alt i alt en "clean" installsjon.