Skrevet av Emne: Jan-Erik's garasje, TJ  (Lest 76494 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #75 på: On.,29,August,2007,11,38 »
Har du satt inn de nye målerne dine?
Og har du noen bilder? Jeg vurderer å sette inn et amp. meter selv. Men skjønner ikke hvordan jeg skal få det til å se smart ut.


Grom bil du har fått deg.
Men jeg ble ikke mindre skeptisk til å et bodylift etter å ha lest dette  ;)

Hallois,

Jeg har satt inn ampermeteret, men ikke koblet det til ennå. Vet ikke hvordan annen måler jeg skal ha. Det ender vel opp med klokke, men kunne tenkt meg noe mer fornuftig.

Jeg kjøpte en sånn her:


Når det gjelder bodylift'et så knota jeg nok litt, men nå etter at jeg har gjort det så må jeg si at det egentlig er veldig lett. Dersom man støter på et eller annet problem er det bare å spørre på forumet her, så får man raskt svar. I teorien er det jo bare 1. Løsne radiator og styrestag, 2. Løsne bolter, 3. Løfte bilen, 4 feste bolter, 5 feste radiator og styrestag <-- I VELDIG korte trekk.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #76 på: On.,29,August,2007,11,39 »
Rett og slett en skikkelig rå bil du har satt i sammen der.

Takker og bukker!
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #77 på: Ma.,10,September,2007,08,54 »
Hjemme fra en dagstur på Rena på lørdagen. Var en fin tur, men synd jeg ikke fikk møtt flere av dere fra JCN.

Fant ut at forskjermen ikke klarte å holde vekten av bilen, og fikk meg noen seriøse riper.

Et par bilder:















Gutta vi kjørte sammen med...






« Siste redigering: Ma.,10,September,2007,10,40 av Jan-Erik »
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #78 på: Ma.,10,September,2007,10,37 »
Riper og bulker må man nesten leve med selvom det er litt kjipt,  kanke ha en jeep som pyntebil.

Så artig ut på Rena!
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #79 på: Ma.,10,September,2007,10,52 »
Riper og bulker må man nesten leve med selvom det er litt kjipt,  kanke ha en jeep som pyntebil.

Så artig ut på Rena!

Jepps, det er sånn som skjer. Og som du sier, man kan ikke bygge opp en sånn bil uten å bruke den!

Ja, det var gøy på Rena. Men gleder meg til neste JCN treff. Greit når det er litt færre folk, og alle er samlet.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #80 på: Ma.,10,September,2007,13,46 »
Det blir på søndag, det vettu :)

Heldigvis er karosseriet en slitedel.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #81 på: Ma.,10,September,2007,14,55 »
Det blir på søndag, det vettu :)

Heldigvis er karosseriet en slitedel.

Hva skjer på søndag?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #84 på: To.,13,September,2007,12,20 »
Da ser det desverre ut til at det ikke blir noe tur til Kongsberg :'(

Er avhengig i å ha baksete, og i og med at jeg ikke får prøveskilter på en allerede registrert bil, så blir det ikke noe av...
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #85 på: Ma.,17,September,2007,09,50 »
Fant noen bilder av bilen min på offroad.no. Disse er tatt av den første eieren av bilen.

Her med 2.5" og 33"



med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #86 på: Ma.,17,September,2007,09,59 »
Vurderer sterkt om jeg skal hente en delebil fra Tyskland nå. Det ligger en 99 Sahara (4 liter) ute på mobile.de til €5900. Det frister veldig å kjøpe en sånn og bytte motor. Jeg regner med at andre her kan være interesserte i andre deler på bilen slik at jeg kan komme bra ut av et slikt kjøp...

Er det noen som vet hvordan papirer jeg trenger for å bytte motor? Jeg vet jeg må ha et skriv fra importør i Norge hvor de sier at bilen min også er levert med 4 liter. Men trenger man f.eks moms papirer?

Og, er motorfestene de samme, eller må jeg bytte fester?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

renegade

  • Gjest
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #87 på: Ma.,17,September,2007,12,43 »
Vurderer sterkt om jeg skal hente en delebil fra Tyskland nå. Det ligger en 99 Sahara (4 liter) ute på mobile.de til €5900. Det frister veldig å kjøpe en sånn og bytte motor. Jeg regner med at andre her kan være interesserte i andre deler på bilen slik at jeg kan komme bra ut av et slikt kjøp...

Er det noen som vet hvordan papirer jeg trenger for å bytte motor? Jeg vet jeg må ha et skriv fra importør i Norge hvor de sier at bilen min også er levert med 4 liter. Men trenger man f.eks moms papirer?

Og, er motorfestene de samme, eller må jeg bytte fester?

På denne, så bør det være nok med henvisning til typegodkjennngen som allerede er utført av importøren.
Det kan være at de vil ha et papir fra importøren, men det burde være enkelt.

Du trenger ikke moms papirer, men du kan bli spurt om opphavet til delene...  Og da bør du helst ha et godt svar.
Hvis du tenker på motorfestene i ramma, så er de ikke like med 2,5 literen, så de må byttes.

I tillegg, hvis den er med automat, så er ikke det den beste kombinasjonen.

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #88 på: Ma.,17,September,2007,12,57 »
Vurderer sterkt om jeg skal hente en delebil fra Tyskland nå. Det ligger en 99 Sahara (4 liter) ute på mobile.de til €5900. Det frister veldig å kjøpe en sånn og bytte motor. Jeg regner med at andre her kan være interesserte i andre deler på bilen slik at jeg kan komme bra ut av et slikt kjøp...

Er det noen som vet hvordan papirer jeg trenger for å bytte motor? Jeg vet jeg må ha et skriv fra importør i Norge hvor de sier at bilen min også er levert med 4 liter. Men trenger man f.eks moms papirer?

Og, er motorfestene de samme, eller må jeg bytte fester?

På denne, så bør det være nok med henvisning til typegodkjennngen som allerede er utført av importøren.
Det kan være at de vil ha et papir fra importøren, men det burde være enkelt.

Du trenger ikke moms papirer, men du kan bli spurt om opphavet til delene...  Og da bør du helst ha et godt svar.
Hvis du tenker på motorfestene i ramma, så er de ikke like med 2,5 literen, så de må byttes.

I tillegg, hvis den er med automat, så er ikke det den beste kombinasjonen.


Takker for svar.

Typegodkjenning og papirer fra importør bør jo ikke være noe problem.

Opphav til delene bør jo også være greit. Om jeg skulle kjøpe denne bilen så får jeg jo med alle de tyske papirene.

Ok, motorfester bør jo være en grei sak, men jeg vet ikke hva BT krever av dokumentasjon når man bytter ut disse? Må det gjøres på et "godkjent" verksted, eller holder det å sveise på selv?

På denne bilen var det ikke automat. Jeg har også sett på biler med automat, men jeg trives med manuell, og har lyst til fortsatt å kjøre manuellt.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

renegade

  • Gjest
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #89 på: Ma.,17,September,2007,14,17 »
Vurderer sterkt om jeg skal hente en delebil fra Tyskland nå. Det ligger en 99 Sahara (4 liter) ute på mobile.de til €5900. Det frister veldig å kjøpe en sånn og bytte motor. Jeg regner med at andre her kan være interesserte i andre deler på bilen slik at jeg kan komme bra ut av et slikt kjøp...

Er det noen som vet hvordan papirer jeg trenger for å bytte motor? Jeg vet jeg må ha et skriv fra importør i Norge hvor de sier at bilen min også er levert med 4 liter. Men trenger man f.eks moms papirer?

Og, er motorfestene de samme, eller må jeg bytte fester?

På denne, så bør det være nok med henvisning til typegodkjennngen som allerede er utført av importøren.
Det kan være at de vil ha et papir fra importøren, men det burde være enkelt.

Du trenger ikke moms papirer, men du kan bli spurt om opphavet til delene...  Og da bør du helst ha et godt svar.
Hvis du tenker på motorfestene i ramma, så er de ikke like med 2,5 literen, så de må byttes.

I tillegg, hvis den er med automat, så er ikke det den beste kombinasjonen.


Opphav til delene bør jo også være greit. Om jeg skulle kjøpe denne bilen så får jeg jo med alle de tyske papirene.

Ok, motorfester bør jo være en grei sak, men jeg vet ikke hva BT krever av dokumentasjon når man bytter ut disse? Må det gjøres på et "godkjent" verksted, eller holder det å sveise på selv?

Importerer du en tysk bil, så er jo saken grei når det gjelder moms, for den må du betale enten på grensen eller 2-3 dager etter at du har fått bilen hjem.  Og hvis den koster € 6000, så blir momsen på ca. 12 000,-

Jeg mener at en kan sveise på egen bil, men hvis en ikke føler seg kompetent, så er det ikke store jobben å sveise fast de 2 festene.  Kan umulig koste stort.