Skrevet av Emne: Jan-Erik's garasje, TJ  (Lest 76504 ganger)

0 medlemmer og 8 gjester leser dette emnet.

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #60 på: Ma., 4,Juni,2007,21,01 »
Oljen blir vel sjelden FOR varm, men er jo greit å se når du har oppnådd driftstemperatur...feks før du begynner heftig rusing og sladding på parkeringsplassen på evjemoen ...

Hahah... ja, godt poeng... blir nok mye av det :P
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #61 på: To., 7,Juni,2007,22,10 »
Jeg var innom garasjen til Stein i kveld, og hjalp til å montere "TeraFlex S/T Swaybar System". Vi måtte teste etterpå og tok noen harry-bilder ;D






med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #62 på: Lø.,23,Juni,2007,14,55 »




Samme kveld vi kom hjem fra Evjemoen beit jeg tenna sammen og tok en grundig utvendig og innvendig vask av bilen. Tror det tar tid før jeg får den helt ren igjen samme hvor nøye jeg vasker. Har fremdeles halve myra fra Evjemoen under bilen.

Det begynte å knirke ordentlig i bilen på slutten på søndagen, så da var det bare å gi seg mens leken var god. I følge Simon og Stein var det kryssene forann som lever på siste vers, så til uka må jeg få byttet dem.

Ellers fikk jeg litt småsaker fra USA her om dagen. Har montert bug/hood-deflector i dag. Bilde(r) kommer..
« Siste redigering: Lø.,23,Juni,2007,16,08 av Jan-Erik »
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #63 på: On.,25,Juli,2007,17,10 »
Har ikke fått gjort noe med Jeep´en etter Evjemoen, men nå får jeg snart litt fri så da skal det skrues litt.

Var innom Amund på BGNor i dag og hentet meg 2stk kryss som må byttes. Det begynte å knirke litt vel mye på søndagen på Evjemoen.

Og så har jeg bestilt meg nye seter i dag ;D De bygges på bestilling så det tar 4-6 uker før jeg får dem, men jeg gleder meg MYE!

med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #64 på: On.,25,Juli,2007,23,37 »
Sinnsykt tøffe stoler, hadde tenkt noe liknende i min,,, går det an å spørre hva noe slikt koster??
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #65 på: On.,25,Juli,2007,23,52 »
Sinnsykt tøffe stoler, hadde tenkt noe liknende i min,,, går det an å spørre hva noe slikt koster??

Hallois Steffen... De var overaskende "billige". Koster 2090,- pr stk hos BSBildeler.no (pluss frakt om du ikke henter dem i Sandefjord). De blir bestilt direkte fra Cobra i England, og du får dem i et hav av farge sammensetninger. Jeg gikk for svart vinyl over hele stolen. Tror det vil passe best til bilen min. Det er ihvertfall en sikker vinner...

Cobra sier at de har braketter til alle biler, men jeg klarte ikke å finne til TJ. Sendte dem en mail, og det hadde de vist ikke, men de kunne lage til meg. Det koster nok mer enn hva det smaker, så jeg kommer til å lage meg en plate som jeg fester under setet, og fester original skinnene på denne. Fyren fra Cobra var enig i at det nok var den greieste måten å gjøre det på.

Og en ting til, de er FIA godkjente. Vet ikke om det har noen praktisk betydning, men det er sikkert greit å kunne vise til ovenfor biltilsynet.

Har prøvd å finne ut hvor jeg kan bestille 5 punkts belter også, men det eneste jeg finner er Mastercraft sine fra 4wd.com. De er helt sikkert bra de, men det hadde vært ok å sett litt flere alternativer.
« Siste redigering: On.,25,Juli,2007,23,56 av Jan-Erik »
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #66 på: To.,26,Juli,2007,00,00 »
Det var jo en hyggelig pris i forhold til mye annet jeg har hørt på, kanskje de fåes i min brune interiørfarge også da....  ;D
En kompis av meg hadde en svensk side på noen som solgte 5 punkts belter også, kan høre om han husker adressen, der var det my forskjellig farger og greier..
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

renegade

  • Gjest
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #67 på: To.,26,Juli,2007,00,29 »
Sinnsykt tøffe stoler, hadde tenkt noe liknende i min,,, går det an å spørre hva noe slikt koster??

Hallois Steffen... De var overaskende "billige". Koster 2090,- pr stk hos BSBildeler.no (pluss frakt om du ikke henter dem i Sandefjord). De blir bestilt direkte fra Cobra i England, og du får dem i et hav av farge sammensetninger. Jeg gikk for svart vinyl over hele stolen. Tror det vil passe best til bilen min. Det er ihvertfall en sikker vinner...

Cobra sier at de har braketter til alle biler, men jeg klarte ikke å finne til TJ. Sendte dem en mail, og det hadde de vist ikke, men de kunne lage til meg. Det koster nok mer enn hva det smaker, så jeg kommer til å lage meg en plate som jeg fester under setet, og fester original skinnene på denne. Fyren fra Cobra var enig i at det nok var den greieste måten å gjøre det på.

Og en ting til, de er FIA godkjente. Vet ikke om det har noen praktisk betydning, men det er sikkert greit å kunne vise til ovenfor biltilsynet.

Har prøvd å finne ut hvor jeg kan bestille 5 punkts belter også, men det eneste jeg finner er Mastercraft sine fra 4wd.com. De er helt sikkert bra de, men det hadde vært ok å sett litt flere alternativer.

http://www.kollevold.no/


Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #68 på: Sø.,29,Juli,2007,21,16 »
Det var jo en hyggelig pris i forhold til mye annet jeg har hørt på, kanskje de fåes i min brune interiørfarge også da....  ;D
En kompis av meg hadde en svensk side på noen som solgte 5 punkts belter også, kan høre om han husker adressen, der var det my forskjellig farger og greier..

Tror nok du skal finne noe som passer bilen din Steffen:

Colour Options

Nylon Options
 Available in any one or two colour combination from Black, Royal Blue, Red, Grey or Yellow. Perforated Vinyl Patches available in Black or Red.

Rock Options
 Available in any one or two colour combination from Black, Royal Blue, Red, Grey, Navy Blue or Tan. Perforated Vinyl Patches available in Black or Red and Suede Tec Patches available in Anthracite, Blue or Red.

Vinyl Options
 Available in any one or two colour combination from Black, Royal Blue, Red, Grey, Navy Blue, Tan, Yellow, Ivory, White, British Racing Green, Burgundy, Purple, Violet, Magnolia, Orange or Metallic Silver. Perforated Vinyl Patches available in Black or Red and Suede Tec Patches available in Anthracite, Blue or Red.

Leather Options
 Available in all colours. Please telephone for samples.

Signature Options
 Full range of bespoke Leather, fabrics and individual embroidery.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #69 på: Ma.,30,Juli,2007,20,51 »
Fikk endelig tid til en tur i garasjen i dag. Festet mansjetten til girspaken (som jeg har kjørt uten siden jeg satte på bodylift), og byttet girspak kula. Jeg har ikke modifisert girstangen, og det er ikke noe problem å få den i noen av girene.

Byttet også kryss. Fulgte tutorialen til Stein, og det gikk uten noe problemer. Ting satt hardt, men med en del rustløser og luft gikk det lett som bare det. Brukte vel ca 3-4 timer fra start til slutt på begge sider.

Har også montert nye fester til speilene sånn at jeg kan kjøre uten dører, men jeg ble ikke helt fornøyd. Når jeg har på dørene ser jeg ikke det høyre speilet. Tror nok jeg blir å montere tilbake speilene, så får jeg flytte over når jeg skal kjøre uten dørene.

« Siste redigering: Ma.,30,Juli,2007,21,10 av Jan-Erik »
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #70 på: Ti.,31,Juli,2007,13,12 »
Har også montert nye fester til speilene sånn at jeg kan kjøre uten dører, men jeg ble ikke helt fornøyd. Når jeg har på dørene ser jeg ikke det høyre speilet. ...

Prøv å vri speilet forover og innover, slik at du ser det gjennom frontruten.  Ikke så bra, men det er eneste måten, dersom du ikke lager et feste som flytter det bakover i døråpningen.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #71 på: Ti.,31,Juli,2007,14,17 »
Har også montert nye fester til speilene sånn at jeg kan kjøre uten dører, men jeg ble ikke helt fornøyd. Når jeg har på dørene ser jeg ikke det høyre speilet. ...

Prøv å vri speilet forover og innover, slik at du ser det gjennom frontruten.  Ikke så bra, men det er eneste måten, dersom du ikke lager et feste som flytter det bakover i døråpningen.

Ja, jeg får se hva jeg gjør. Tror nok jeg kommer til å sveise på et nytt feste etterhvert.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #72 på: Sø.,19,August,2007,21,06 »
Bilen har stått i garasjen en stund nå. Det kom seriøse lyder etter jeg skrudde sammen igjen etter å ha splittet transferkassa. Etter en del feilsøking (demontering og skru sammen igjen) så forsvant lydene (nesten) og ting er tilbake til normalt. Frusterende, men sånn er det å ha en jeep :P

Sliter også med en ekkel lyd når jeg svinger (som postet tidligere). Var innom Stein i går, og vi ble ikke helt kloke på det annet enn at jeg mangler en skive i forhold til hans bil... Sliter med å tro at det er skiven som er utslagsgivende, men hvem vet.

Har laget tegninger som er levert blikkenslageren "min" av deksel for å skjule bodylift-sprekken bak... Det blir spennende å se om konstruksjonen min vil passe og se bra ut.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #73 på: Ti.,28,August,2007,20,57 »
Har du satt inn de nye målerne dine?
Og har du noen bilder? Jeg vurderer å sette inn et amp. meter selv. Men skjønner ikke hvordan jeg skal få det til å se smart ut.


Grom bil du har fått deg.
Men jeg ble ikke mindre skeptisk til å et bodylift etter å ha lest dette  ;)
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Nico

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 298
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #74 på: On.,29,August,2007,02,04 »
Rett og slett en skikkelig rå bil du har satt i sammen der.
Nico
CJ-7 Renegade 86.
Amc360,4"Trailmaster,35x12,5x15 Procomp Xtreme Mud,10X15 RockCrawler felger