Skrevet av Emne: Jan-Erik's garasje, TJ  (Lest 76491 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #240 på: Fr.,31,Oktober,2008,19,08 »
Gidder ikke mer...

Hold ut, det er verdt det! så mange timer, ikke la BT få overtaket!

tenk deg til sommeren med taket av og og en glisende datter på vei til barnehagen!


Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #241 på: Fr.,31,Oktober,2008,19,42 »
Du kommer vel ikke til å selge ditt barn nr 2...
Skal prøve meg på samme balleten med BT snart  >:(
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #242 på: Fr.,31,Oktober,2008,23,52 »
Du må ABSOLUTT IKKE selge den bilen... !!

Tenk heller på den følelsen det vil være når du kjører fra BT med godkjent bil.... Må bare oppleves.....  ;D
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #243 på: Ma., 3,November,2008,12,43 »
Du må ABSOLUTT IKKE selge den bilen... !!

Tenk heller på den følelsen det vil være når du kjører fra BT med godkjent bil.... Må bare oppleves.....  ;D

Problemet er at den vil aldri bli 100% godkjent... Heving blir godkjent, men that's it... Så jeg kommer jo alikevel til å kjøre ulovlig, noe jeg hadde håpet på å slippe. Jeg får roe meg ned litt og se hva som skjer fremover, men jeg er dritt lei nå.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #244 på: Ma., 3,November,2008,12,48 »
Kan ikke helt skjønne hva som har skjedd her! Det er jo flere biler det siste året / halvannet, som er godkjent med heving og 33" ( 35" var jo jeg og du litt skeptisk til... ) Så hvorfor du ikke får godkjent det er jo fryktelig synd!!

Ta noen kraftige åndedrag og revurder "salget". Du får jo ikke godkjent den siste innkjøpte Jeepen, så det haddo jo vært ok med en på skilter !!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #245 på: Ma., 3,November,2008,13,10 »
Tenker han roer seg når snekkerne er ferdig :)
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #246 på: Ma., 3,November,2008,14,19 »
Kan ikke helt skjønne hva som har skjedd her! Det er jo flere biler det siste året / halvannet, som er godkjent med heving og 33" ( 35" var jo jeg og du litt skeptisk til... ) Så hvorfor du ikke får godkjent det er jo fryktelig synd!!

Ta noen kraftige åndedrag og revurder "salget". Du får jo ikke godkjent den siste innkjøpte Jeepen, så det haddo jo vært ok med en på skilter !!

Nei, dette er jo håpløst. Hadde jeg vist om dette, så hadde jeg handlet 6" long arm kit til 1/3 av prisen, og gitt F i godkjenning... Det er synd å si det, men det er jo sånn det blir når de er totalt hjernedøde på BT. Men hevingen får jeg godkjent, men det hjelper liksom ikke noe i og med at jeg ikke får godkjent dekk... da er det ulovelig samme hva...
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #247 på: Ma., 3,November,2008,20,04 »
Vil felger med TUV kunne hjelpe da?
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget myggen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 99
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #248 på: Ma., 3,November,2008,20,09 »
eller stål felger ? viste min tj på notodden,ikke noe problem med å få godkjent 33"
jan erik rånes
medl.nr 494
tlf.99737387
tj

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #249 på: Ma., 3,November,2008,21,41 »
eller stål felger ? viste min tj på notodden,ikke noe problem med å få godkjent 33"

Nei, det er tydelig at jeg har jævelig uflaks med folk på BT. Kanskje jeg skulle bestilt time i et annet navn... Eller dratt til Notodden... Hva viste du til av papirer da du fikk det godkjent? Når var dette?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #250 på: Ma., 3,November,2008,21,42 »
Vil felger med TUV kunne hjelpe da?

Det må man jo bare regne med...
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget myggen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 99
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #251 på: Ti., 4,November,2008,15,03 »
jeg hadde "standard" papirer fra amcar på heving,bremser og dekk dim.gubben som kikka på bilen spurte sjefen sin om dette var noe for SFOR,men fikk til svar at dette kunne de ordne selv,trivelig type som tellte vindinger og målte tykkelse på fjerene siden det ikke står noe nr.på OME settet,da dette stemte med tuv papirene var allt i orden  ;D
jan erik rånes
medl.nr 494
tlf.99737387
tj

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #252 på: Ti., 4,November,2008,15,25 »
jeg hadde "standard" papirer fra amcar på heving,bremser og dekk dim.gubben som kikka på bilen spurte sjefen sin om dette var noe for SFOR,men fikk til svar at dette kunne de ordne selv,trivelig type som tellte vindinger og målte tykkelse på fjerene siden det ikke står noe nr.på OME settet,da dette stemte med tuv papirene var allt i orden  ;D

Akkurat samme som jeg hadde av dokumentasjon....
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #253 på: Ma.,17,November,2008,10,54 »
Noen som har noen tips til hvordan jeg kan stoppe lekkasje fra styresnekka? Sånn som jeg ser det så lekker det der styrestaget går inn i snekka. Så at det skulle være en umbraco skrue et eller annet sted for å stramme, men har ikke funnet denne. Og så lurer jeg på om det vil gjøre noe på tettingen?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Jan-Erik's garasje, TJ
« Svar #254 på: Ma.,17,November,2008,11,59 »
For å tette snekka må du evt skifte simringen rundt akslingen.
Problemet er ofte at det er slark i akslingen som fører til lekasjen og da er snekka slitt.
Jeg tror jeg hadde skiftet snekka i stedenfor å bruke mye tid på prøving og evt feiling..
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten