Jepp, jeg er ikke helt optimist, men det går ann å håpe. Snakket med Stein om det på forhånd. Han var usikker på 35". Han mente det ikke var noe problem, men han var som sagt ikke sikker på om han kunne si at BT mener det samme...
Høres noe merkelig ut.
Jeg har snakket med Amcar i en god stund, senest i går, og de skriver ikke ut papirer på 35" uten at det er gjort noe med bremsene. Dette fordi man sammenligner bremsene med tidligere CJ modeller. noe som i utgangspunktet er noe suspekt, men det går (foreløpig). Og da er 33" innenfor +/- 5% av rulleomkrets av noe CJ greier en stund tilbake i tid.
Det samme skjedde med Stein. han fikk kun godkjent pga det stod at bak akslen var byttet og det var påmontert skivebremser. Jeg står forran samme konseptet nå, skal godkjenne min på 35" med skivebremser bak, 2" procmp løft og 1" bodylift. Har snakket med Mr. Moe om dette, og det skal gå fint. Men han trenger dokumentasjon på størrelsen på skivene. Og teraflex skivesettet er egentlig nappet rett ut av en bronco, som har da ford 8.8 med skivebremser.
Tror ikke du skal være så sikker på at du får papirer som dekker 35" uten å gjøre noe som helst med bremsene dine.
Og får du det, så er du første bilen i norge som får dette.
En annen ting er jo at TJ faktisk er livsfarlig å kjøre på 35" uten oppgradering. Nå har jeg riktig nok automat og 4.0liter, så da vil man alltid ha skyvekraft fra motoren på bakhjula, derav noe større behov for bremser. Men jeg blei virkelig sjokkert
når jeg merket hvor dårlige bremser jeg hadde før. Det var som å komme til en helt annen verden ved å oppgradere til skiver bak.
Uansett, så får du ha lykke til med godkjenningen. Vi får se hvem som rekker BT først
Tror jeg får mine korrigerte papirer ifra Amcar samtidig med deg.